ایران مینول
5/0 از 1 رای
درایورهای LED را با مبدل DC به DC راه اندازی کنید ( قسمت دوم ) با کمبود اطلاعات ، نصب کننده سیستم ممکن است از مشکل احتمالی سازگاری چشم پوشی کند و از خرابی راه اندازی مانند چشمک زدن ، خروجی نور تاریک تر ، یا به راحتی فقط بدون نور رنج ببرد. این مسئله مربوط به پاسخ گذرا در هنگام روشن شدن و رفتار مبدل DC / DC است.

درایورهای LED را با مبدل DC به DC راه اندازی کنید ( قسمت دوم )

پنجشنبه1400.03.20 تعداد بازدید : 1987
درایورهای LED را با مبدل DC به DC راه اندازی کنید ( قسمت دوم )

 

با کمبود اطلاعات ، نصب کننده سیستم ممکن است از مشکل احتمالی سازگاری چشم پوشی کند و از خرابی راه اندازی مانند چشمک زدن ، خروجی نور تاریک تر ، یا به راحتی فقط بدون نور رنج ببرد. این مسئله مربوط به پاسخ گذرا در هنگام روشن شدن و رفتار مبدل DC / DC است. جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است

 

حالت اول



منبع تغذیه CV با ولتاژ کم خروجی جریان کم

نصب معمول در شکل 3 نشان داده شده است. هر LDD-1000H با LED نشان دهنده یک لوله LED است. فرض کنید LED 9 ولت ، 1 آمپر باشد ، 30 لوله از این نوع 270 وات مصرف می کنند. اگر ورودی 24 ولت روی لوله ها نشان داده شده باشد ، ممکن است HLG-320H-24 را در این حالت انتخاب کنیم 

 

 

مشخصات HLG-320H-24 حداکثر را نشان می دهد. قدرت خروجی 320.16W است و جریان خروجی دارای امتیاز 13.34A است. ظاهراً استفاده از HLG-320H-24 در سیستم 24 ولت / 270 وات انتخاب صحیح و حتی با حاشیه مناسب است. با این حال ، وضعیت واقعی این است که LDD-1000H وقتی ولتاژ ورودی بیش از 12 ولت باشد شروع به کار می کند. اگر منبع تغذیه دارای زمان افزایش ولتاژ DC نسبتاً آهسته در مقایسه با زمان راه اندازی مبدل DC / DC باشد ، DC / DC ممکن است قبل از افزایش ولتاژ خروجی منبع تغذیه به سطح مناسب ، به خروجی کامل برق تبدیل شود. در چنین شرایطی ، از آنجا که ولتاژ ورودی کم است ، و DC / DC سعی می کند تا تمام توان خود را در اختیار بار قرار دهد ، جریان ورودی بالاتر از حد انتظار و در نهایت به بیش از حد HLG-320H-24 خواهد رسید. در این حالت ، ممکن است خروجی منبع تغذیه به صفر برسد و دوباره راه اندازی شود ، که باعث می شود لامپ چشمک بزند ، تاریک شود یا به سادگی نتواند روشن شود. محاسبه جریان ورودی به ولتاژ ورودی بستگی دارد

 

  • جریان ورودی مبدل DC / DC وقتی ولتاژ ورودی 24 ولت است

270W = 24V × 11.25A

  • جریان ورودی مبدل DC / DC وقتی ولتاژ ورودی 12 ولت است

270W = 12V × 22.5A

 

 نکته 
با غفلت از اتلاف برق غیر ایده آل ، مبدل DC / DC در هنگام نصف شدن ولتاژ ورودی به جریان دو برابر بیشتر نیاز دارد.

 

 

 حالت دوم 


ولتاژ خروجی منبع تغذیه CV در محدوده عملیاتی اجرا نمی شود

شکل زیر یک مثال دیگر با LDD-1000H نشان می دهد ، در این مثال LED 6V و جریان کل 20A است. از آنجا که LDD-1000H مبدل گام به گام است ، در حال حاضر با ولتاژ ورودی بین 6 ولت تا 9 ولت کار می شود. باز هم ، اگر مبدل DC / DC سریعتر از منبع تغذیه CV به برق کامل تبدیل شود ، سطح ولتاژ خروجی خود را افزایش دهید. مبدل DC / DC سعی می کند در حالت ولتاژ ورودی کم کار کند و جریان بیشتری را از منبع تغذیه دریافت کند. در این مثال زیر ، اگر DC / DC با ولتاژ 9 ولت شروع به کار کند ، جریان ورودی از نقطه محافظت جریان به HLG-320H-24 می رسد. در چنین شرایطی ، منبع تغذیه از افزایش ولتاژ خروجی خود جلوگیری کرده و در حالت خروجی جریان ثابت می ماند. این احتمال وجود دارد که منبع تغذیه و مبدل DC / DC در این شرایط غیر عادی اما پایدار تثبیت شوند. با این حال ، برای HLG-320H-24 ، منطقه جریان ثابت 12 ~ 24 ولت است و 9 ولت واضح است که کمتر از این محدوده است ، بنابراین منبع تغذیه وارد حالت سکون می شود. به احتمال زیاد ، بعد از چندین بار وقفه ، بالاخره منبع تغذیه ممکن است وارد محدوده عملیاتی شود و در آخر لامپ روشن شود.

 

 

 می توان گفت که مسائل مربوط به راه اندازی مبدل DC / DC بیشتر مربوط به محدوده کار واقعی مبدل DC / DC است. در ولتاژ راه اندازی کم ، منبع تغذیه ممکن است در شرایط مورد انتظار کار نکند و در نتیجه مشکلات مختلف راه اندازی ایجاد کند.

 

راه حل راه اندازی

اگر یک لامپ دارای همان مشکل راه اندازی همانطور که در بالا ذکر شد ، در اینجا چند پیشنهاد برای امتحان وجود دارد

 

انتخاب مبدل DC / DC با ویژگی شروع آرام یا تأخیر شروع

مبدل DC / DC با استارت نرم پس از روشن شدن ، قدرت خروجی خود را به تدریج به سطح مناسب می رساند. این امر به کاهش جریان ورودی مبدل DC / DC کمک می کند و می تواند از خرابی راه اندازی از منبع تغذیه مرحله قبل جلوگیری کند. شروع تاخیر باعث کاهش جریان هجومی نمی شود ، اما از آنجا که ولتاژ منبع تغذیه فقط در حالت آماده به کار قرار می گیرد ، می تواند از خرابی راه اندازی از زمان تنظیم نامناسب جلوگیری کند.

 

استفاده از سوئیچ DC یا عملکرد خاموش کردن مبدل DC / DC در صورت وجود

فقط پس از برقراری موفقیت آمیز ولتاژ خروجی صحیح ، روشن یا خاموش شود همچنین می تواند از بروز مشکل جلوگیری کند. به طور معمول زمان تنظیم منبع تغذیه LED کمتر از 0.5 ثانیه در 230VAC است. به صورت دستی ، برق ورودی را قطع کرده یا خروجی مبدل DC / DC را به مدت 0.5 ثانیه به تعویق بیندازید ، همچنین می توانید از بروز مشکل جلوگیری کنید.

 

 

امتیاز جریان خروجی منبع تغذیه CV را افزایش دهید

هنگامی که جریان خروجی بیشتر باشد ، کمتر ممکن است با مشکل قفل شدن برق مواجه شوید. برای افزایش جریان خروجی ، می توان آن را به سادگی افزایش قدرت ، به عنوان مثال. تغییر HLG-320H-24 به HLG-480H-24 یا تغییر ولتاژ خروجی تحت همان قدرت ، به عنوان مثال تغییر از HLG-320H-24 (13.34A) به HLG-320H-12 (22A) ، تا زمانی که ولتاژ انتخاب شده در محدوده کاری مبدل DC / DC باشد ، می توان منبع تغذیه ولتاژ پایین تری را انتخاب کرد.

برای راه حل قدرت سفارشی با MEAN WELL تماس بگیرید

برخی از منابع تغذیه می توانند حداکثر توان را تأمین کنند و برخی از منابع تغذیه را می توان با محافظت بیش از حد جریان آرام تر برای تأمین نیاز جریان موقت اصلاح کرد. پس از روشن شدن ، متوسط ​​برق همچنان باید در حد توان منبع تغذیه باشد.

مسئله سازگاری ارتباط زیادی با نیاز و شرایط سیستم دارد. هنگام بروز مشکل در لامپ LED ، پیشنهاد می شود مشخصات مبدل LED و DC / DC را بررسی کرده و برای پیشنهادات بیشتر با کارشناسان قدرت MEAN WELL مشورت کنید. MEAN WELL دارای طیف کاملی از منابع تغذیه LED از 8W تا 1000W است. با راه حل قدرت سیستم می توان 25000 وات یا بالاتر را بدست آورد. مهم نیست که این یک لامپ LED یا یک سیستم LED در مقیاس بزرگ است ، مانند چراغ های گلخانه ای ، MEAN WELL راه حل مناسب برای همه است.

 

برای دیدن قسمت اول این مقاله کلیک کنید

 

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.