ایران مینول
5/0 از 1 رای
5 اشتباه رایج که باید هنگام انتخاب منبع تغذیه از آنها اجتناب کنید( قسمت اول ) اشتباهی که اصولا در انتخاب منبع تغذیه مناسب دیده می شود شامل کسی است که سعی دارد با تهیه یک منبع تغذیه ارزان چند تومان پس انداز کند، اما بعداً با مشکلاتی از قبیل عدم راه اندازی، انجماد، راه اندازی مجدد، یا حتی بدتر ممکن است منبع تغذیه با منفجر شدن، چند قسمت را از بین می برد مواجه می شوند که ضررش از پس اندازی که کردن بیشتر است. منبع تغذیه وظیفه تأمین برق ثابت و پایدار، جلوگیری از نوسان بیش از حد جریان و محافظت از سیستم شما در برابر برق و سایر خطرات الکتریکی را دارد. اگر می خواهید صرفه جویی کنید از خرید منبع تغذیه بی کیفیت و بدون اسم صرفه نظر کنید زیرا دیر یا زود با فاجعه مواجه می شوید

5 اشتباه رایج که باید هنگام انتخاب منبع تغذیه از آنها اجتناب کنید( قسمت اول )

يکشنبه1399.12.17 تعداد بازدید : 990
5 اشتباه رایج که باید هنگام انتخاب منبع تغذیه از آنها اجتناب کنید( قسمت اول )

اشتباهی که اصولا در انتخاب منبع تغذیه مناسب دیده می شود شامل کسی است که سعی دارد با تهیه یک منبع تغذیه ارزان چند تومان پس انداز کند، اما بعداً با مشکلاتی از قبیل عدم راه اندازی، انجماد، راه اندازی مجدد، یا حتی بدتر ممکن است منبع تغذیه با منفجر شدن، چند قسمت را از بین می برد مواجه می شوند که ضررش از پس اندازی که کردن بیشتر است.

منبع تغذیه وظیفه تأمین برق ثابت و پایدار، جلوگیری از نوسان بیش از حد جریان و محافظت از سیستم شما در برابر برق و سایر خطرات الکتریکی را دارد.

اگر می خواهید صرفه جویی کنید از خرید منبع تغذیه بی کیفیت و بدون اسم صرفه نظر کنید زیرا دیر یا زود با فاجعه مواجه می شوید

در این مقاله، ما توضیحات مفصلی در مورد چگونگی جلوگیری از 6 اشتباه رایج هنگام انتخاب منبع تغذیه ارائه می دهیم.

 

1.خرید منبع تغذیه ای که نمی تواند انرژی کافی را تأمین کند

برای اینکه سیستم شما به درستی کار کند، منبع تغذیه شما باید بتواند برق کافی را به اجزای سازنده شما تحویل دهد.

 چه قدرتی نیاز دارم؟ 
برای من غیرممکن است که یک پاسخ واحد به شما بدهم، زیرا همه سیستم های مختلف با نیازهای مختلفی برق دارند. با این حال، اگر یکی از ساخت رایانه های شخصی موجود در این وب سایت را ایجاد می کنید، من نیازهای برق را در بخش منبع تغذیه لیست می کنم.

هنگامی که یک  عدد برای قدرت دارید، توصیه می کنم 100 وات را به نتیجه خود اضافه کنید.
به عنوان مثال، اگر 402 وات نیاز دارید، توصیه می کنم حداقل یک منبع تغذیه 500 وات را تهیه کنید.

چرا؟ از آنجا که نمی خواهید منبع تغذیه شما بیش از حد حداکثر خروجی باشد، زیرا این امر باعث کوتاه شدن عمر آن می شود و از کارآیی کمتری برخوردار می شود (هزینه بیشتری برای شما در قبض برق و تولید گرما / سر و صدا بیشتر است).

همچنین به این دلیل که عدد منبع تغذیه کدقیق نیست و شما ترجیح می دهید با آن قدرت زیاد در سمت امن باشید تا در سمت خطرناک با منبع تغذیه بسیار نزدیک به حداکثر ظرفیت

بسیار خوب حالا، من می دانم که چند وات نیاز دارم، آیا می توانم منبع تغذیه (500) وات را از مارک x خریداری کنم؟

هنوز نه. عنوان این مقاله را به خاطر دارید؟ 6 اشتباه رایج که باید هنگام انتخاب منبع تغذیه از آنها اجتناب کنید پس هنوز زود است

وات فقط اولین نکته است که به ان اشاره کردیم، شما باید از پنج اشتباه دیگر جلوگیری کنید. اکنون که دانستید چند وات نیاز دارید، بیایید به سراغ مورد بعدی برویم برویم.

 

2.خرید منبع تغذیه ای که نمی تواند به اندازه کافی آمپر در خط 12 ولت ارائه دهد

به همان اندازه که نیاز به توان (وات) مهم است، نیاز فعلی که با آمپر اندازه گیری می شود نه تنها به همان اندازه مهم است که حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این امر خصوصاً درصورت وجود یک یا چند کارت گرافیک اختصاصی صادق است. به عنوان یک قانون کلی، شما بیشترین تعداد را در خط 12 ولت در نظر دارید.

بزارید به زبان ساده بگوییم

سه واحد اساسی در برق ولتاژ (اندازه گیری شده در ولت) و جریان (اندازه گیری شده در آمپر) و مقاومت (اندازه گیری شده در اهم) است.

تشبیه دقیق برای کمک به شما در درک این اصطلاحات، سیستم لوله کشی  است. ولتاژ معادل فشار آب، جریان معادل سرعت جریان و مقاومت مانند اندازه لوله است.

یک معادله اساسی در مهندسی برق وجود دارد (I = V / r) که نحوه ارتباط این سه اصطلاح را بیان می کند. این می گوید که جریان برابر است با ولتاژ تقسیم شده توسط مقاومت.

 این چگونه در مورد سیستم اعمال می شود؟ 

برای یک سیستم ، شما به انرژی کافی (وات) نیاز دارید. اجزای مختلف در رایانه به ولتاژهای مختلفی مانند 3.3 ولت، 5 ولت و 12 ولت نیاز دارند. برای اینکه سیستم شما به درستی کار کند، منبع شما باید بتواند جریان برق کافی را در آمپر (آمپر = وات تقسیم بر ولتاژ) به هر قسمت ارائه دهد

اکنون، در سالهای اخیر، با قدرتمندتر شدن این قطعات و تقاضای انرژی بیشتر و بیشتر، تقاضا برای خط 12 ولت مورد استفاده  در حال افزایش است.

بسیاری از منابع تغذیه ارزان یا ضعیف قادر به تأمین انرژی کافی (وات) اما جریان کافی (آمپر) به قطعات برای عملکرد صحیح آنها نیستند، در نتیجه سیستم شما بوت نمی شود، یخ می زند، خراب می شود، به طور تصادفی دوباره راه اندازی نمی شود، و غیره.

به همین دلیل است که درجه بندی آمپرها به اندازه درجه وات در منبع تغذیه مهم است. که تباید شما از آن غافل شوید.

 

برای دیدن قسمت دوم این مقاله کلیک کنید

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.