ایران مینول
5/0 از 2 رای
درایور LED چیست ؟ امروزه استفاده از LED ها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است ، LED ها مصرف بسیار کمتری نسبت به تکنولوژی های قدیمی تر نظیر لامپ های رشته ای و لامپ های کم مصرف CLF دارند

درایور LED چیست ؟

دوشنبه1398.09.04 تعداد بازدید : 4401
درایور LED چیست ؟

درایور LED چیست ؟

     همانطور که میدانید جریان های الکتریکی به دو نوع جریان مستقیم (DC) و غیر مستقیم (AC) تقسیم بندی می شوند . یکی از ملزومات استفاده از محصولات روشنایی تبدیل جریان متناوب AC  به جریان مستقیم DC می باشد که برای این منظور نیازمند به تبدیل کننده های مناسب این کار هستیم  به طور کلی تبدیل کننده های جریان الکتریکی از جریان AC به DC به چند دسته کلی منبع های تغذیه ، درایور های بردی ، درایور های سوئیچینگ و ...تقسیم می شوند.درایور های بردی بدون روکش و رزین هستن ، این نوع از درایور های LED درجه حفاظت محیطی IP ندارند و رطوبت به راحتی در آنها نفوذ می کند.  

 

    امروزه استفاده از LED ها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است ، LED ها مصرف بسیار کمتری نسبت به تکنولوژی های قدیمی تر نظیر لامپ های رشته ای و لامپ های کم مصرف CLF دارند. منابع تغذیه LED ها ، درایور LED می باشند . ال ای دی درایور انرژی مورد نیاز برای کارکرد چیپ LED  با بهترین بازده را تامین می کند.

     درایور های LED بر اساس ولتاژ کاری  12 ولت و 24 ولت طراحی می شوند .اصلی ترین وظیقه هرLED  درایور تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم می باشد .به طور کلی درایور ها جریان با ولتاژ بالا را به جریان با ولتاژ پایین تبدیل می کنند .از دیگر وظایف درایور های LED  محافظت از محصول در برابر ولتاژ نامناسب و نوسانات جریان الکتریکی می باشد. بیشتر درایور هایی که در ایران استفاده میشود متناسب با برق کشور طراحی شده اند و ولتاژ اغلب این محصولات 220 ولت با بازه مثبت و منفی 40 ولت می باشد .

 

معایب استفاده از منابع تغذیه صنعتی برای ال ای دی 

     منبع تغذیه های صنعتی برای استفاده در پاور ال ای دی ها مناسب نیستند زیرا منابع تغذیه صنعتی ولتاژ ثابتی دارند در حالی که بهتر است در LED ها از درایوری با جریان ثابت استفاده کرد. از دیگر معایب استفاده از منبع تغذیه صنعتی این است که دمای کاریری منابع تغذیه صنعتی نسبت به درایور های LED محدودتر است .منابع تغذیه صنعتی برای کار در دمای 40 درجه سانتی گراد طراحی شده اند در حالی که درایور های LED  در دماهای خیلی بالاتر قادر به فعالیت می باشند. 

 

مطالب درج شده بر روی درایور ال ای دی 

    بر روی هر درایور LED  ویژگی های شاخص محصول نوشته می شود ، این ویژگی شامل نام برند ، مدل درایور،مقادیر ورودی ( شامل جریان ، توان ، ولتاژ و غیره ) جریان خروجی ولتاژ خروجی ضریب توان ،حداکثر دمای داخلی درایور ، دمای کاربری توپولوژی ، طول سیم ، دیم ، درجه حفاظتی و ... می باشد.

 

 برای مشاهده و خرید درایور های LED برند مین ول روی لینک زیر کلیک کنید.​

Mean well LED drivers

 

 

لینک مرتبط

دلايل و عوامل مهم در انتخاب LED داريورها

مزاياى استفاده از انتخاب LED درايور ها با بهره ورى بالا و عمر طولانى

مزایای استفاده از درایور LED به جای منبع تغذیه صنعتی

درایور LED و انواع آن

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.