ایران مینول
5/0 از 1 رای
درایورهای LED را با مبدل DC به DC راه اندازی کنید ( قسمت اول ) درایور های LED معمولاً توسط یکی از سه ساختار ذکر شده در زیر هدایت می شوند - درایور LED جریان ثابت (CC) به طور مستقیم به LED متصل می شود ، درخشندگی توسط جریان خروجی درایور LED کنترل می شود.

درایورهای LED را با مبدل DC به DC راه اندازی کنید ( قسمت اول )

پنجشنبه1400.03.20 تعداد بازدید : 1801
درایورهای LED را با مبدل DC به DC راه اندازی کنید ( قسمت اول )

درایور های LED معمولاً توسط یکی از سه ساختار ذکر شده در زیر هدایت می شوند

- درایور LED جریان ثابت (CC) به طور مستقیم به LED متصل می شود ، درخشندگی توسط جریان خروجی درایور LED کنترل می شود.

- منبع تغذیه LED ولتاژ ثابت (CV) ، به طور معمول 12 ولت یا 24 ولت ، به نوارها یا لوله های LED متصل می شود که دارای مقاومت یا مدار محدود کننده جریان ساده در PCB LED هستند. مقاومت یا محدود کننده جریان ، جریان و درخشندگی را تعریف می کند.

- اتصال آبشار منبع تغذیه CV و مبدل DC به DC  و سپس به صفحه LED. جریان خروجی فقط توسط مبدل DC / DC کنترل می شود.

 

برای دو ساختار اول ، منابع تغذیه بدون تبدیل فعال در بین ، به LED متصل می شوند. انتخاب منبع تغذیه نسبتاً ساده است ، یا باید جریان مناسب یا ولتاژ مناسب انتخاب شود. ساختار  سوم شامل یک DC / DC فعال است که در این بین می تواند نگرانی های خاصی در مورد سازگاری ایجاد کند.

 

مبدل DC / DC

مبدل های DC / DC سه نوع دارند

  • Buck (تبدیل مرحله به مرحله)
  • Boost (تبدیل مرحله به مرحله)
  • Buck-boost

فرقی نمی کند که کدام مبدل ها باشند ، اکثر آنها دارای ولتاژ ورودی وسیعی هستند. در این محدوده ورودی ، مبدل DC / DC توان ورودی را به ولتاژ خروجی دلخواه و / یا جریان به بار تبدیل می کند. اگر بار ثابت باشد ، توان ورودی نیز ثابت می شود. از آنجا که ولتاژ ورودی زیاد است ، قدرت یکسان است ، بنابراین جریان ورودی کم خواهد بود و بالعکس.

 

مسئله سازگاری بالقوه بین منبع تغذیه CV و مبدل DC / DC

لوله های LED یا نورافکن DC که از قفسه خارج می شوند به طور معمول حاوی چنین مبدل هایی در داخل هستند. در کتابچه راهنمای آن محصولات معمولاً فقط یک ولتاژ ورودی ثابت مشخص شده است ، به عنوان مثال "ورودی 24VDC". هنگام استفاده از این ولتاژ روی لامپ ، مطمئناً کار خواهد کرد. با این حال ، محدوده کار واقعی ممکن است بسیار گسترده تر و کمتر از این ولتاژ ورودی نامی باشد که به دلیل مبدل DC / DC مورد استفاده در داخل است.

 

برای توضیح بهتر پدیده ، مبدل DC / DC MEAN WELL LDD-350H را به عنوان مثال در نظر می گیریم. LDD-350H یک مبدل DC / DC است که جریان ثابت 350 میلی آمپر را برای بار خود فراهم می کند. دامنه ولتاژ ورودی 9 ~ 56VDC است و دامنه خروجی که مربوط به ولتاژ جلو LED است ، 2 ~ 52VDC است. از آنجا که یک مبدل گام به پایین است ، ولتاژ ورودی باید مطابق مشخصات 3 ولت بالاتر از ولتاژ خروجی باشد. این بدان معناست که اگر LED 9 ولت باشد ، LDD-350H می تواند در هر یک از ولتاژهای ورودی بین 12 ~ 56VDC کار کند. یک لامپ با این LED و مبدل داخلی ممکن است ولتاژ ورودی خود را به عنوان "ورودی 24VDC" مشخص کند زیرا منبع تغذیه 24 ولت معمولاً در بازار موجود است.

 

برای دیدن قسمت دوم این مقاله کلیک کنید

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.