ایران مینول
3/7 از 3 رای
آداپتور (منبع تغذیه) مناسب دوربین مداربسته انتخاب منبع تغذیه (آداپتور) مناسب برای پروژه های اجرایی در دوربین های مدار بسته به طور عمومی مصرف ولتاژ دوربین های مداربسته مصرفی بین ۰.۵ تا ۱ آمپر می باشد و دوربین های دارای دید در شب نیز ۱ آمپر می‌باشند. البته اگر می خواهید به طور دقیق مصرف ولتاژ دوربین های مداربسته را محاسبه کنید شما باید طول کابل برق و تعداد LED های استفاده شده در دوربین مداربسته جهت دید در شب را نیز در نظر بگیرید.

آداپتور (منبع تغذیه) مناسب دوربین مداربسته

چهارشنبه1399.07.30 تعداد بازدید : 9390
آداپتور (منبع تغذیه)  مناسب دوربین مداربسته

آداپتور (منبع تغذیه) دوربین مدار بسته

CCTV adapter

سیستم های دوربین های مداربسته به ‌گونه ای طراحی شده اند که با ولتاژ ۱۲ ولت DC کار می کنند و چون ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت AC است ما نیازمند به یک منبع تغذیه برای تبدیل ولتاژ ۲۲۰ به ۱۲ ولت هستیم. وظیفه آداپتور یا همان منبع تغذیه تبدیل برق ۲۲۰ ولت شهری به ۱۲ ولت مورد نیازبرای دوربین مدار بسته با آمپرهای متفاوت می باشد، دوربین های مداربسته در حال حاضر موجود در دنیا اکثرا ۱۲ ولت هستند و با در نظر گرفتن تعداد دوربین ها می‌توان از آداپتورهایی با آمپرهای ۱، ۲، ۳ ، ۴، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰، استفاده کرد.

انتخاب منبع تغذیه (آداپتور) مناسب برای پروژه های اجرایی در دوربین های مدار بسته

به طور عمومی مصرف ولتاژ دوربین های مداربسته مصرفی بین ۰.۵ تا ۱ آمپر می باشد و دوربین های دارای دید در شب نیز ۱ آمپر می‌باشند. البته اگر می خواهید به طور دقیق مصرف ولتاژ دوربین های مداربسته را محاسبه کنید شما باید طول کابل برق و تعداد LED های استفاده شده در دوربین مداربسته جهت دید در شب را نیز در نظر بگیرید.

بنابراین می توانید برای تضمین و جلوگیری از ایجاد نویز و اختلال، برای هر دوربین مداربسته یک عدد منبع تغذیه ۱۲ ولت ۱ آمپر و یا اینکه برای هر سری از دوربین های مداربسته یک منبع تغذیه مرکزی استفاده کنید.

 نکته 
برای خرید آداپتور مناسب برای دوربین مداربسته بایستی به این مسئله توجه کنید که آداپتور حتما باید دارای فیلتر نویزگیر باشد و بتواند برق خروجی را رگوله کند.

مثلا برای تامین برق مصرفی یک سیستم مداربسته با ۴ عدد دوربین دید در شب حتما باید از یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۵ آمپر استفاده شود، یا برای تامین برق مصرفی یک سیستم مداربسته با ۸ عدد دوربین دید درشب از یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۱۰ آمپر استفاده کنید.

شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که چرا برای یک سیستم مداربسته که به طور مثال ۸ آمپر نیاز دارد باید از یک منبع تغذیه ۱۰ آمپری استفاده کنیم ؟

 جواب 
باید به این نکته دقت کرد که با توجه به کاهش راندمان آداپتور در طول مدت زمان، بهتر است ۳۰ درصد بالاتر از آمپر محاسباتی در دوربین های مداربسته استفاده شود تا در ریسک پایین تری قرار بگیرد و عمر سیستم بالاتر برود. بسیاری از خرابی ها و مشکلات رایج در دوربین مداربسته به علت استفاده از آداپتور نامناسب می باشد.

دلایل استفاده از منبع تغذیه بالاتر از نیاز

  • بالا بردن بازده منبع تغذیه
  • بیشتر شدن عمر مفید منبع تغذیه دوربین مداربسته

متاسفانه به دلیل نا مرغوب بودن برخی از (آداپتور) منابع تغذیه دوربین‌های مدار بسته موجود در بازار، منبع تغذیه در سیستم های مداربسته با اسیب جدی روبرو می‌شود. علت این امر اصولا به دلیل انتخاب منبع تغذیه بدون توجه به کیفیت آن‌ها و یا آمپراژ پایین تر از استاندارد می باشد.

راهنمای خرید و قیمت دوربین مدار بسته


در خرید آداپتور برای دوربین‌های مداربسته باید دقت کنید که از برندهای معتبر در بازار خریداری شود؛ چون دارای استاندارد و گارانتی وخدمات پس از فروش مطمئن تری هستند.

حالا که نحوه انتخاب و نوع جنس منبع تغذیه را متوجه شدیم بهتر است درباره مزایا و معایب انتخاب منبع تغذیه مرکزی سیستم دوربین مداربسته اطلاعاتی را کسب کنید

 

منبع تغذیه دوربین مداربسته مرکزی یا آداپتور مجزا؟ کدام یک بهتر است؟

 

در هنگام نصب دوربین مداربسته در مورد با نوع منبع تغذیه می توان از دو روش زیر استفاده کرد

۱- برای هر دوربین مداربسته به صورت جداگانه و مجزا یک منبع تغذیه گذاشته شود.

۲- برای تمامی دوربین ها از یک منبع تغذیه مشترک (مرکزی) استفاده کنید.

 آداپتور (منبع تغذیه) مرکزی 

مزایا آداپتور (منبع تغذیه) مرکزی

  • بازده و تضمین عمر مفید و بالای آداپتورهای مرکزی نسبت به آداپتورهای تک آمپر متصل به دوربین مداربسته.
  • در سیستم سیم کشی دوربین مداربسته برق انتقالی فقط ۱۲ ولت می باشد که خطرهای احتمالی در سیستم دوربین مداربسته را بسیار کاهش می دهد.
  • کار از لحاظ ظاهری مرتب و شکیل تر خواهد بود.
  • عیب یابی و رفع خرابی و مشکل در منبع تغذیه دوربین مداربسته بسیار سریعتر صورت می پذیرد.
  • در صورت کنار هم بودن کابل کواکسیال تصویر و کابل برق که تامین کننده برق منبع تغذیه می باشد، هیچ گونه نویزی بر روی تصویر دوربین مدار بسته نمی افتد به دلیل این که ولتاژ DC 12 ولتی هیچگونه جریان القایی در خود ایجاد نمی کند و مانند ولتاژ ۲۲۰ ولت AC نمی باشد.
  • از همه مهمتر هزینه نصب یک آداپتور (منبع تغذیه ) مرکزی بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از نصب منبع تغذیه مجزا برای هر دوربین مداربسته می باشد


معایب آداپتور (منبع تغذیه) مرکزی

  • هزینه کابل کشی دوربین مداربسته تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند. به این صورت که شما نیاز دارید در کنار هر متر از کابل کواکسیال که نصب می کنید به همان میزان کابل برق را عبور دهید که این می تواند هزینه کابل کشی شما را افزایش دهد.
  • در صورت بروز ایراد و مشکل برای آداپتور (منبع تغذیه) تمامی دوربین های مداربسته از کار می افتند که این مسئله ریسک شما را چندین برابر می کند.
  • در صورت استفاده از سیم های غیراستاندارد در سیم کشی در سیستم های دوربین مداربسته (به طور مثال استفاده از سیم برق آلومینیومی به جای سیم برق مسی) در مسیرهای طولانی به دلیل انتقال برق به صورت ۱۲ ولت، افت ولتاژ زیادی اتفاق می افتد که عامل بسیاری از ایرادهای ارسالی به گارانتی دوربین های مدار بسته است؛ به همین دلیل در خرید کابل دوربین مدار بسته مناسب و با کیفیت باید بسیار دقت شود.

 آداپتور (منبع تغذیه ) مجزا 

مزایا آداپتور (منبع تغذیه) مجزا

  •  در صورت خرابی و یا خاموشی هر یک از دوربین های مداربسته تعویض منبع تغذیه خراب راحتر خواهد بود. همچنین شما می توانید با قرار دادن یک آداپتور دوربین مداربسته به صورت رزرو آماده هر گونه مشکل و خرابی در سیستم خود باشید که خرید یک آداپتور ۲ آمپر می تواند هزینه بسیار کمتری داشته باشد.
  • با توجه به نزدیکی آداپتور به دوربین مداربسته افت ولتاژی بوجود نمی آید و در مسیرهای طولانی بهترین روش استفاده آداپتور به صورت مجزا می باشد.
  •  ریسک پذیری سیستم کاهش می یابد و در صورت خرابی ۱ عدد از آداپتورهای دوربین مداربسته تمام سیستم شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
  •  به علت قطع برق ۲۲۰ ولت دیگر افت ولتاژی نخواهید داشت.
  •  هزینه سیم کشی منبع تغذیه برق دوربین مداربسته، بسیار پایین تر می آید.

معایب آداپتور (منبع تغذیه) مجزا

  • توصیه می کنیم از آداپتور (منبع تغذیه) تک آمپری با توجه به اینکه عمر بسیار کوتاه تری نسبت به آداپتورهای صنعتی دارند کمتر استفاده کنید.
  •  در صورت استفاده از کابل های بی کیفیت و نامرغوب برقی در مسیر سیستم دوربین مداربسته احتمال ایجاد اختلال و در نتیجه داغ شدن آداپتور در آینده بسیار بیشتر می باشد
  • نصب آن به مراتب سخت‌ تر و زمان‌گیرتر می باشد.

راه حل انتخاب منبع تغذیه دوربین مداربسته مناسب

پیشنهاد می کنیم در دوربین های مداربسته کوچک با کابل کشی کم از منبع تغذیه مرکزی و در کابل کشی های بزرگ از منبع تغذیه مجزا استفاده کنید.

اگر در پروژه خود به نصب دوربین مدار بسته گردان نیاز دارید حتما باید از منبع تغذیه مجزا برای دوربین های مداربسته (PTZ) استفاده کنید چرا که اصولا دوربین های مداربسته گردان با توجه به اینکه آداپتور مختص خود را دارند با ولتاژ ۲۴ ولت کار می کنند.

البته باید بدانید که توضیحات بالا بیشتر مربوط به بسترسازی دوربین های مداربسته آنالوگ است و در دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) می توانید به روش های مختلفی عمل کنید. مثلا در دوربین های مداربسته POE برای تامین برق مصرفی دوربین ها می توان از طریق سوئیچ POE و یا دستگاه NVR که دارای پورت های POE هستند، استفاده شود. بنابراین برق دوربین ها از طریق سوئیچ و یا دستگاه ضبط NVR تامین می گردد.

 برای مشاهده آداپتورها و محصولات ایران مین ول کلیک کنید

لینک مرتبط

برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها

آداپتور و مشخصات مهم آداپتور ها

آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟

شارژر باطری چیست؟

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.