ایران مینول
4/0 از 7 رای
برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها آداپتورهای سوئیچینگ این دسته از منابع تغذیه دارای برتری‌های زیادی در برابر منابع تغذیه AC-AC مانند ترانسفورماتورها هستند و به همین دلیل این مورد باعث شده تا روز به روز کاربرد بیشتری در میان کاربران و تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی پیدا کنند و ترانس‌های مبدل ولتاژ کنار گذاشه شوند. در اینجا به برخی از برتری‌های آن اشاره خواهیم کرد ایمنی بیش‌تر آداپتورهای سوئیچینگ به علت خروجی ولتاژ کاهش یافته اصولا بسیار امن هستند. اکثرا ولتاژ خروجی بسیار پایینی دارند که این مورد باعث می‌شود خطرات جانی برای انسان‌ها و کاربران خود نداشته باشند. نویز کم‌تر این دسته از منبع تغذیه‌ها سرو صدای کمتری را ایجاد می‌کنند. البته میزان کمی نویز و یا سر و صدا ممکن است وجود داشته باشد اما روز به روز این موارد توسط شرکت‌های تولیدی کم‌تر و کم‌تر می‌شود. اندازه و وزن کم‌تر از دیگر موارد مهمی که می‌توان به عنوان برتری از آن یاد کرد، کاهش یافتن اندازه و حجم کمتر و وزن پایینتر است. بدون شک آداپتورهای سوئیچینگ بسیار سبکتر و کوچکتر از ترانس‌ها هستند. پس حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها در برابر ترانسفورماتورها ساده‌تر است.

برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها

جمعه1399.09.21 تعداد بازدید : 1578
برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها

قطعات الکترونیکی و مدار آداپتورها

شاید به صورت کلی به توان گفت که اغلب مبدل هایی که جریان AC متناوب را به جریان DC مستقیم تبدیل می‌کنند منابع تغذیه‌ای هستند که در درون خود یک ترانسفرمر برای تبدیل کردن ولتاژ بالا به پایین ، مبدل جریان متناوب به جریان مستقیم ، فیلتر ، مبدل امواج و کنترل کننده جریان الکتریکی را در خود جای داده‌اند. در صورتی که یک آداپتور سوئیچینگ را باز کنید اصولا با یک مدار الکترونیکی روبرو خواهید شد که قطعات گوناگون الکتریکی مثل خازن، مقاومت و.. روی آن مونتاژ شده است.

برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها

این دسته از منابع تغذیه دارای برتری‌های زیادی در برابر منابع تغذیه AC-AC مانند ترانسفورماتورها هستند و به همین دلیل این مورد باعث شده تا روز به روز کاربرد بیشتری در میان کاربران و تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی پیدا کنند و ترانس‌های مبدل ولتاژ کنار گذاشه شوند. در اینجا به برخی از برتری‌های آن اشاره خواهیم کرد

 ایمنی بیش‌تر  آداپتورهای سوئیچینگ به علت خروجی ولتاژ کاهش یافته اصولا بسیار امن هستند. اکثرا ولتاژ خروجی بسیار پایینی دارند که این مورد باعث می‌شود خطرات جانی برای انسان‌ها و کاربران خود نداشته باشند.
 نویز کم‌تر  این دسته از منبع تغذیه‌ها سرو صدای کمتری را ایجاد می‌کنند. البته میزان کمی نویز و یا سر و صدا ممکن است وجود داشته باشد اما روز به روز این موارد توسط شرکت‌های تولیدی کم‌تر و کم‌تر می‌شود.
 اندازه و وزن کم‌تر  از دیگر موارد مهمی که می‌توان به عنوان برتری از آن یاد کرد، کاهش یافتن اندازه و حجم کمتر و وزن پایینتر است. بدون شک آداپتورهای سوئیچینگ بسیار سبکتر و کوچکتر از ترانس‌ها هستند. پس حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها در برابر ترانسفورماتورها ساده‌تر است.
 تعویض ساده  جایگزینی ساده‌ی این دستگاه نیز از دیگر موارد بسیار مهم است. برعکس دیگر منابع تغذیه آداپتورها اصولا از طریق فیش نری آداپتور خروجی ولتاژ خود را به کاربر ارائه می‌دهند و در صورت خرابی می‌توانید تنها با در نظر گرفتن ولتاژ و شدت جریان آمپر دقیق، اقدام به خرید آداپتور جدید کرده و آن را جایگرین کنید.

دسته‌بندی انواع آداپتور


 ظاهر  آداپتورها را از نظر ظاهری نیز می‌توان دسته بندی شوند. برای مثال می‌توان به آداپتورهای دیواری اشاره کرد که مستقیم به پریز برق متصل می‌شوند و نیازی به کابل پاور جداگانه برای اتصال به پریز برق ندارند. یا مدل دیگر که آداپتور بین راهی یا دو طرف سیم یا رومیزی نامیده می‌شود و به کابل برق جداگانه که اصولا کابل پاور 2 شیار که همان کابل برق رادیویی است نیاز دارد تا بتواند به پریز برق متصل شود. نوع سوم آداپتورهای صنعتی است که بدون پوشش هستند اصولا در شدت جریان‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصولا دارای قیمت ارزان‌ تری در برابر دیگر انواع هستند. 
 مدل تغذیه  هم‌چنین در یک دسته بندی دیگر می‌توانید انواع آداپتور را به دو دسته‌ی ترانسی و سوئیچینگ تقسیم کنید. مدل ترانسی اصولا دارای اندازه‌ی بزرگ ‌تر و وزن بیش ‌تری است و به صورت دیواری در شدت جریان‌های پایین عرضه می‌شود و شدت جریان دقیق‌ تری را در برابر سوئیچینگ‌ها ارائه می‌دهند اما ولتاژ آن ها صاف و پایداری مدل سوئیچینگ را ندارند. مدل سوئیچینگ اندازه و وزن کم ‌تری دارند و ولتاژ صاف و دقیق ‌تری را به کاربر ارائه می‌هد هرچند شدت جریان یا آمپر آن اصولا کمتر از میزان اسمی آن می باشد.
 

 برای مشاهده آداپتورها و محصولات ایران مین ول کلیک کنید

لینک مرتبط

شارژر باطری چیست؟

آداپتور و مشخصات مهم آداپتور ها

آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟

آداپتور (منبع تغذیه) مناسب دوربین مداربسته

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.