ایران مینول
4/3 از 3 رای
تنظیم شارژرهای هوشمند NPB در حالت شارژ خودکار یا حالت PSU شارژ فرآیندی است برای تامین جریان کنترل شده در محدوده ولتاژ کنترل شده از دستگاه های شارژ تا باتری ها. با توجه به پیکربندی سلول های باتری، جریان و ولتاژ شارژ می تواند متفاوت باشد.

تنظیم شارژرهای هوشمند NPB در حالت شارژ خودکار یا حالت PSU

يکشنبه1402.06.19 تعداد بازدید : 430
تنظیم شارژرهای هوشمند NPB در حالت شارژ خودکار یا حالت PSU

تنظیم شارژرهای هوشمند NPB در حالت شارژ خودکار یا حالت PSU 

شارژر هوشمند MEAN WELL سری NPB به 2 روش برای کنترل شارژ اجازه می دهد

1. شارژ خودکار با مشخصات شارژ از پیش برنامه ریزی شده 

2. کنترل زمان واقعی از طریق رابط CANBus.

شارژ فرآیندی است برای تامین جریان کنترل شده در محدوده ولتاژ کنترل شده از دستگاه های شارژ تا باتری ها. با توجه به پیکربندی سلول های باتری، جریان و ولتاژ شارژ می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، بسته به ویژگی های شیمیایی-الکتریکی، تنظیم شارژ می تواند 2 مرحله ای یا 3 مرحله ای باشد. یک شارژ 2 مرحله ای با یک فاز شارژ جریان ثابت و سپس یک فاز ولتاژ ثابت شروع می شود. پروفیل شارژ 3 مرحله‌ای، فاز شارژ ولتاژ ثابت را با داشتن ولتاژ شارژ شناور به منظور شارژ کامل باتری‌های معمولاً انواع اسید سرب گسترش می‌دهد. جدول 1 و شکل 1 این روش های کنترل شارژ رایج را نشان می دهد.


برای انجام فرآیندهای شارژ مانند بالا، منطق کنترل باید در داخل شارژر یا در یک سیستم مدیریت باتری خارجی (BMS) اجرا شود. این کار را می توان با از قبل نصب پروفایل شارژ انتخاب شده در یک شارژر هوشمند مانند NPB انجام داد تا زمانی که شارژر باتری را تشخیص دهد، طبق پروفایل شارژ از پیش برنامه ریزی شده به طور خودکار فرآیند شارژ را آغاز کند. راه دیگر اجرای منطق کنترل توسط یک BMS خارجی با کمک رابط کنترل دیجیتال است. در این روش، شارژر به عنوان منبع تغذیه قابل برنامه ریزی، جریان خروجی آن کار می کند و همچنین ولتاژ توسط BMS در زمان واقعی کنترل می شود. MEAN WELL NPB هوشمند
شارژرهایی با رابط پیشرفته MCU و CANBus را می توان در هر دو برنامه ریزی کرد
حالت شارژر با کنترل شارژ خودکار یا حالت منبع تغذیه که فعال می کند
 

سری MEAN WELL NPB از 450 وات تا 1700 وات، یک رابط کاربری مناسب قابل برنامه ریزی و همچنین پروتکل ارتباطی CANBus را برای کنترل پیشرفته توسط BMS خارجی فراهم می کند. با امکانات تنظیم انعطاف پذیر، می تواند نیازهای مختلف برنامه را برآورده کند. 

MEAN WELL یک درخواست ثبت اختراع برای شارژر هوشمند NPB ثبت کرده است که توانایی شارژ باتری با نیازهای مختلف شارژ را دارد. به عنوان مثال NPB-450-72 را در نظر بگیرید، محدوده شارژ آن 54 ولت تا 100 ولت است. هنگامی که روی حالت تشخیص ولتاژ هوشمند تنظیم می شود، می تواند باتری را شارژ کند، خواه یک باتری با نام تجاری A با ولتاژ شارژ 68 ولت باشد یا یک باتری با نام تجاری B C. نوع باتری با ولتاژ شارژ 80 ولت. تنها مورد نیاز برای چنین عملکرد قدرتمندی این است که باتری دارای عملکرد BMS داخلی باشد.

تشخیص ولتاژ هوشمند مقاومت داخلی باتری و اختلاف ولتاژ گذرا (شیب dv/dt) را با استفاده از دو جریان شارژ مجزا تعیین می کند. با مثبت شدن شیب این دو پارامتر، شارژر باید شارژ را متوقف کند. 
 
سری MEAN WELL NPB از 360 وات تا 1700 وات، عملکرد تشخیص فشار هوشمند را ارائه می دهد. از سری NPB می توان برای شارژ باتری های برندهای مختلف تک چرخ، خودروهای کنترل از راه دور برقی و غیره استفاده کرد.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.