ایران مینول
5/0 از 1 رای
معرفی و کاربرد درایور ال ای دی DC/DC درایورهای LED را می توانیم به دو گروه تقسیم کنیم منبع تغذیه AC درایورهای LED AC-DC مستقیماً به برق متصل می باشد، اما منبع تغذیه DC درایورهای LED DC-DC می تواند از منبع تغذیه AC به DC یا ورودی DC مانند گذرگاه منبع تغذیه متمرکز یا باتری تامین شود

معرفی و کاربرد درایور ال ای دی DC/DC

دوشنبه1402.08.15 تعداد بازدید : 649
معرفی و کاربرد درایور ال ای دی DC/DC

معرفی و کاربرد درایور DC/DC LED

درایورهای LED را می توانیم به دو گروه تقسیم کنیم 
 درایورهای LED AC-DC 

 درایورهای LED DC-DC 

منبع تغذیه AC درایورهای ال ای دی AC-DC مستقیماً به برق متصل می باشد، اما منبع تغذیه DC درایورهای ال ای دی DC-DC می تواند از منبع تغذیه AC به DC یا ورودی DC مانند گذرگاه منبع تغذیه متمرکز یا باتری تامین شود
 

در قدیم، زمانی که لامپ های LED پرقدرت در مراحل اولیه توسعه بودند، فرآیند تولید تراشه ال ای دی و مواد می توانند به راحتی بر تفاوت ولتاژ جلو LED تأثیر بگذارند. هر حلقه از رشته نور LED مجهز به منبع جریان ثابت خطی خواهد بود، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، تا از محدوده جریان هر کانال برای عمر طولانی لامپ LED اطمینان حاصل شود. در بیشتر موارد، یک منبع جریان ثابت با استفاده از یک آی سی خطی یا یک درایور LED DC-DC ارائه می شود. به طور کلی، منبع جریان ثابت از یک آی سی جریان ثابت یا با درایور ال ای دی DC-DC استفاده می کند. با این حال، با بهینه‌سازی فرآیند ال ای دی، کاهش اختلاف ولتاژ جلو LED و تقاضا برای لامپ‌های با راندمان بالا، لامپ‌های پرقدرت عمدتاً همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است «مستقیم هدایت می‌شوند». روشنایی موبایل، چراغ‌های خیابان خورشیدی، متمرکز منبع تغذیه و سایر کاربردها برای درایورهای LED DC-DC رایج تر می شوند.

برنامه Buck

با توسعه آگاهی زیست محیطی و تقاضا برای صرفه جویی در انرژی و کاهش کربن، وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی سبز به طور فزاینده ای گسترش می یابد. انتظار می رود روند آینده منبع تغذیه توزیع متمرکز برق DC با ولتاژ بالا باشد. باسبار منبع تغذیه ولتاژ بالا DC همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است در اتاق تعبیه شده است. ولتاژ خروجی علاوه بر ارائه شارژ سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی و عملکرد دستگاه‌های مختلف در اتاق، می‌توان از آن با درایور ال ای دی DC-DC سری NHDD-40 برای راه‌اندازی وسایل روشنایی در اتاق استفاده کرد.


برنامه Boost

انرژی خورشیدی که به عنوان یک انرژی جدید بی پایان و دوستدار محیط زیست به تصویر کشیده می شود، یکی از پادزهرهای کمبود انرژی است. در حال حاضر، بسیاری از چراغ های خیابانی کم مصرف و متوسط از انرژی خورشیدی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. هنگامی که تقاضای برق برای چراغ های خیابانی خورشیدی زیاد است، می توان از یک درایور LED نوع تقویت کننده DC-DC برای افزایش تعداد LED ها به صورت سری و در عین حال کاهش تعداد LED ها به صورت موازی استفاده کرد. در مقایسه با درایور LED DC-DC نوع باک، جریان کاهش می یابد و در نتیجه تلفات برق به حداقل می رسد. بهره وری انرژی کلی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

پنل خورشیدی باتری را از طریق کنترلر MPPT زمانی که نور خورشید کافی وجود دارد شارژ می کند. یک باتری کم ولتاژ، مانند باتری 12 ولت یا 24 ولت DC، معمولاً به دلایل ایمنی استفاده می شود زیرا عملکرد شارژ پایدارتری دارد. در شب، درایور LED تقویت کننده DC-DC، LDH-25/45(DA)/65، در داخل لامپ می تواند ولتاژ باتری را 12 ولت یا 24 ولت افزایش دهد تا برق چراغ های خیابانی LED خورشیدی با وات بزرگتر یا وسایل روشنایی LED متحرک را تامین کند. علاوه بر این، می توان قدرت درایو LED تقویت شده را به عنوان منبع تغذیه DC روی باتری های خودرو یا کشتی اعمال کرد.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.