ایران مینول
5/0 از 1 رای
اندازه گيری و استانداردهای معتبر درباره تداخل امواج الكترومغناطيسی اصولاً مقدار نويز را در خارج از جعبه های محافظ منابع تغذيه سوئيچينگ اندازه گيری می كنند. اين اندازه گيری توسط يك دستگاه طيف نگار يا Spectrum Analyzer انجام می شود و می توانند اندازه هارمونيك های نويز را كه در فضا و در اطراف منبع توليد نويز دريافت می كنند، به ما نشان دهند.

اندازه گيری و استانداردهای معتبر درباره تداخل امواج الكترومغناطيسی

جمعه1401.08.27 تعداد بازدید : 362
اندازه گيری و استانداردهای معتبر درباره تداخل امواج الكترومغناطيسی

اندازه گيری و استانداردهای معتبر درباره تداخل امواج الكترومغناطيسی

اصولاً مقدار نويز را در خارج از جعبه های محافظ منابع تغذيه سوئيچينگ اندازه گيری می كنند. اين اندازه گيری توسط يك دستگاه طيف نگار يا Spectrum Analyzer انجام می شود و می توانند اندازه هارمونيك های نويز را كه در فضا و در اطراف منبع توليد نويز دريافت می كنند، به ما نشان دهند.

امروزه ارگانهای مختلف بين المللی دارای استانداردهای گوناگونی در محدودسازی نويز در اطراف منابع تغذيه سوئيچينگ می باشند.

 معمولاً طراحان منابع تغذيه سوئيچينگ با توجه به نوع كاربرد منابع تغذيه سوئيچينگیی كه آن را طراحی می كنند و نيز كشور مورد نظر كه منابع تغذيه سوئيچينگ طراحی شده در آنها بكار گرفته می شود، از اين استانداردها پيروی می كنند و طراحی خود را با توجه به اين استانداردها انجام می دهند.

 

از اين گونه از استانداردها می توان در بريتانيای كبير به BS800 و در ايالات متحده آمريكا به FCC و در آلمان به VDE0871 و هچنين استاندارد مورد تأييد اكثر كشورها يعني CISPR اشاره كرد. اين استانداردها محدوديت هايی را براي هدايت نويز بين ورودی و خروجی منابع تغذيه كه دارای عملكرد سوئيچينگ هستند تعيين می كنند.

 درجه بندی محور عمودی اين نمودار، بر حسب dBµV می باشد. 

بنابراين dBµV60 در اصل همانmV1 است. 

اكثر استانداردهای بين المللی ميزان ولتاژ نويز را در محدوده باند فركانسهای راديويی در ترمينالهای منابع تغذيه سوئيچينگ، در بالاتر از 150KHz به كمتر از 54dBµV + يا 500µV محدود می كنند.

 

 

 
نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.