ایران مینول
5/0 از 1 رای
بررسی محصول منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-36 منبع Rsp-1600-36 با طرحی بی همتا وخیره کننده در توان ١٦٠٠وات ، تک خروجی وبه صورت کف خواب با ضخامت تنها 1U ساخته شده است. منبع برق شهر با رنج وسیع ۹۰ الی ۲۶۴ ولت AC وهمچنین قبول ولتاژ DC در بازه ۱۲۷ الی ۳۷۰ ولت DC از ویژگی های این مدل منبع تغذیه است. در این مقاله با ویژگی های این منبع تغذیه بیشتر آشنا می شوید.

بررسی محصول منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-36

چهارشنبه1399.06.26 تعداد بازدید : 1078
بررسی محصول منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-36

منبع Rsp-1600-36  با طرحی بی همتا وخیره کننده در توان ١٦٠٠وات ، تک خروجی وبه صورت کف خواب با ضخامت تنها 1U ساخته شده است. منبع برق شهر با رنج وسیع ۹۰ الی ۲۶۴ ولت AC وهمچنین قبول ولتاژ DC در بازه ۱۲۷ الی ۳۷۰ ولت DC از ویژگی های این مدل منبع تغذیه است.
در این مقاله با ویژگی های این منبع تغذیه بیشتر آشنا می شوید.

آسیب پذیری

منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-36 توانایی تحمل سرج شبکه برق شهرتا۳۰۰ولت رابه مدت پنج ثانیه دارد تا صدمه ای به مدار داخلی آن وهمچنین بار متصل به منبع تغذیه وارد نشود.

بازده

طراحی فشرده ودر عین حال بسیار کارامد آن با دانسیته بالا (۲۵ولت بر اینچ مکعب ) موجب شده تا این منبع تغذیه به بازده بالای ۹۳در صد در تمامی مدلهای متفاوت با خروجی های ولتاژی مختلف برسد.

سیستم خنک کننده

باتوجه به حجم کوچکی که منبع سوئيچينگ Rsp-1600-36 دارد، سیستم خنک کننده اهمیت بسیار بالایی دارد. به صورتی که کنترلر اصلی منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-36 به وسیله دو فن توربو به صورت ترموستاتیکی و همچنین با استفاده از سه سنسور دما، محیط داخلی تغذیه را دردمای استاندارد نگه میدارد.

تنظیم دقیق‌ ولتاژ و جریان خروجی

تنظیم دقیق‌ ولتاژ و جریان خروجی در منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-48 به دو صورت دستی و کنترل با ولتاژخا رجی امکان پذیرمی باشد. طوری که اگر این تغییرات در ولتاژ تا ده در صد تلورانس با پتانسیومتر داخلی امکان پذیراست، اما در منبع تغذیه سوئيچينگ Rsp-1600-36 قابلیت جدیدی وجود دارد که به وسیله ورودی انالوگ ولتاژی یک الی‌‌‌ پنج ولت میتوان، خروجی ولتاژی و جریانی منبع تغذیه رابین بیست الی صدوده در صد توان خر‌وجی وبه صورت غیر خطی تنظیم کرد وبه راحتی سطح ولتاژ و جریان منبع تغذیه را کنترل کرد. اصولا این کار به وسیله خروجی انالوگ پی ال سی به اسانی قابل انجام می باشد.

مدار پارالل

ویژگی دیگر این منبع تغذیه قابلیت موازی کردن (LOAD SHARING) ازدوتا شش دستگاه برای ایجاد توان بالا تا۹۶۰۰وات دریک حجم بسیارکم جا وبدون احتیاج به سیم کشی و ایجاد و ساخت بردهای واسط میباشد. درحقیقت مدار پارالل در هر منبع تغذیه سوئيچينگ RSP-1600-36 به صورت داخلی طراحی وساخته شده وفقط نیاز به چیدمان منابع تغذیه در کنار یکدیگر را دارند.

کنترل

کنترل روشن و خاموش بودن هر دستگاه به صورت جداگانه به صورت ریموت با یک سیگنال امکان پذیر می باشد.

قابلیت REMOTE SENSE

اگر فاصله منبع تغذیه با مصرف کننده یا بار آن طولانی باشد این دستگاه با قابلیت REMOTE SENSE میتواند به سهولت افت ولتاژ را درطول مسیر جبران نماید.

ولتاژ

درمنبع تغذیه سوئيچينگ RSP-1600-36 ولتاژهای مورد نیاز برای کار مدارها برای ارتباط با خارج از تغذیه نظیر ریموت ها و سیگنال های خروجی یک۵ ولتی و یک۱۲ولتی طراحی شده است. اما این دو ولتاژ تنها برای عملکرد فانکشنهای منبع تغذیه ایجاد شده و نباید از آنها مصرفی غیر از عملکرد خود دستگاه انجام داده شود.

حفاظت

حفاظت های بسیار در منبع تغذیه سوئيچينگ RSP-1600-36 طراحی ونصب شده است.
۱.محافظت در برابر افزایش دما با توجه به حجم کوچک ان
۲.ایجادسیگنال خطا برای هر سیستمی خارجی
۳.حفاظت در برابراتصال کوتاه هم در ورودی وهم در خروجی ۴.حفاظت دربرابراضافه بار
۵.حفاظت در برابر‌ولتاژبالاتراز رنج خروجی دستگاه بسته به ولتاژ خروجی
۶.وجود فیوزهای بسیارکه مدارهای اولیه و ثانویه و همچنین ‌ورودی دستگاه را محافظت میکند.

پوشش پروتکلPMB

درصورت نیاز و درخواست مصرف کننده، منبع تغذیه سوئيچينگ RSP-1600-36 قابلیت پوشش پروتکل PMB را دارد.

مصرف کنندگان این نوع منبع تغذیه

  • دستگاههای اتوماسیون‌
  • ابزارهای تست دقیق
  • صنایع مخابراتی
  • فرستنده های رادیویی و تلویزیونی
  • ماشین های صنایع لیزری
  • مصارفی که نیاز به جریان ثابت و دقیق دارند مانند صنایع تصفیه آب سیستم های رداندانسی
  • مصرف کننده عمده منابع تغذیه و درایوهای پروژهای LED
نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.