ایران مینول
5/0 از 1 رای
نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت موازی نحوه اتصال منابع تغذیه به صورت موازی برای افزایش توان خروجی را در این مقاله بررسی می کنیم. در برخی از کاربردها ، استفاده از یک منبع تغذیه واحد ممکن است برای تأمین برق مورد نیاز بار کافی نباشد

نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت موازی

دوشنبه1402.11.30 تعداد بازدید : 645
نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت موازی

نحوه اتصال منابع تغذیه به صورت موازی برای افزایش توان خروجی

نحوه اتصال منابع تغذیه به صورت موازی برای افزایش توان خروجی را در این مقاله بررسی می کنیم. 

در برخی از کاربردها ، استفاده از یک منبع تغذیه واحد ممکن است برای تأمین برق مورد نیاز بار کافی نباشد. دلایل استفاده از منابع قدرت متعدد ممکن است شامل عملیات اضافی برای بهبود قابلیت اطمینان یا افزایش قدرت خروجی باشد. هنگام ارائه قدرت ترکیبی ، باید مراقب باشید تا اطمینان حاصل شود که قدرت به شیوه ای متعادل توسط تمام منابع تحویل داده می شود.

دو یا چند منبع تغذیه را می توان برای تامین ولتاژ یا جریان بالاتر متصل کرد. ساده ترین روش برای ایجاد جریان بالاتر اتصال منابع تغذیه به صورت موازی است و تنها یک منبع در حالت ولتاژ ثابت باقی می ماند. برخی از منابع تغذیه مجهز به سیگنال های کنترل آنالوگ هستند که امکان ردیابی خودکار موازی یا خودکار را فراهم می کنند ، روشی ظریف تر برای کنترل چندین منبع تغذیه. منابع موازی خودکار را می توان با یک منبع اصلی کنترل کرد ؛ مزیت دوم این است که تمام ویژگی های منابع اصلی را می توان استفاده کرد. به عنوان مثال حس از راه دور ، حالت CV یا CC ، حتی برنامه نویسی آنالوگ. ردیابی خودکار اجازه می دهد تا چندین منبع برای ردیابی استاد ، برده ها می توانند همان ویژگی های خروجی را داشته باشند یا می توانند متناسب با استاد تنظیم شوند.

اتصال منابع تغذیه به صورت موازی برای تولید جریان بالاتر

دو یا چند منبع تغذیه که قادر به کار CV / CC اتوماتیک هستند می توانند به طور موازی متصل شوند تا جریان خروجی کل بیشتر از جریان موجود از یک منبع تغذیه را بدست آورند. جریان خروجی کل مجموع جریان خروجی منبع تغذیه فردی است. خروجی هر منبع تغذیه را می توان به طور جداگانه تنظیم کرد. کنترل ولتاژ خروجی یک منبع تغذیه باید به ولتاژ خروجی مورد نظر (CV) تنظیم شود ؛ منبع تغذیه دیگر باید برای ولتاژ خروجی کمی بالاتر تنظیم شود. منابع با تنظیم ولتاژ خروجی بالاتر خروجی جریان ثابت را فراهم می کنند و ولتاژ خروجی خود را کاهش می دهند تا زمانی که برابر با خروجی منبع CV باشد.

اتصال دو یا چند منبع تغذیه به صورت موازی جریان های بالاتری را فراهم می کند. رعایت این اقدامات احتیاطی مهم است

  •  یک واحد باید در حالت ولتاژ ثابت (CV) و دیگری در حالت جریان ثابت(CC) کار کند.
  •  بار خروجی باید جریان کافی را برای نگه داشتن واحد CV در حالت CC جذب کند.

تنظیم ولتاژ و جریان. محدودیت فعلی هر منبع تغذیه را به حداکثر مقدار آن برنامه ریزی کنید. بعد ، ولتاژ خروجی منبع CV را به مقدار کمی پایین تر از واحد CC تنظیم کنید. واحدهای CC حداکثر جریان خروجی را که تنظیم شده اند تامین می کنند و ولتاژ خروجی خود را کاهش می دهند تا زمانی که با ولتاژ واحد CV مطابقت داشته باشد ، که فقط جریان کافی برای برآورده کردن کل تقاضای بار را تامین می کند. جریان عرضه شده به بار مجموع جریان از هر منبع خواهد بود.

عملیات موازی خودکار

عملیات موازی خودکار به اشتراک گذاری جریان برابر در تمام شرایط بار اجازه می دهد و کنترل کامل جریان خروجی را از یک منبع اصلی فراهم می کند. واحد کنترل استاد نامیده می شود ؛ واحدهای کنترل شده برده نامیده می شوند. به طور معمول ، تنها لوازم با شماره مدل یکسان باید برای عملیات موازی خودکار متصل شوند ، زیرا لوازم باید همان افت ولتاژ را در مقاومت نظارت جریان با رتبه بندی کامل جریان داشته باشند. جریان خروجی هر برده تقریبا برابر با master است.
تنظیم ولتاژ و جریان. کنترل فعلی واحد برده را کاملا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. کنترل های واحد اصلی را تنظیم کنید تا ولتاژ و جریان خروجی مورد نظر را تنظیم کنید. منبع اصلی به شیوه ای کاملا عادی کار می کند و ممکن است برای ولتاژ ثابت یا جریان ثابت در صورت نیاز تنظیم شود. بررسی کنید که برده ها در حال کار با رزومه هستند. برای عملکرد خودکار موازی سه منبع ، ولتاژ خروجی ترکیبی همان تنظیم ولتاژ واحد اصلی است و جریان خروجی ترکیبی سه برابر جریان واحد اصلی است. به طور کلی ، جریان خروجی موازی خودکار (Io) Io = Im + Is1 + + Is2 + است . . Is = n ((Im) ؛ جایی که im = جریان خروجی واحد اصلی و is = جریان خروجی واحد برده است.

جریان های متناسب از واحدهای موازی خودکار نیاز به بار برابر به علاوه افت ولتاژ سرب دارند. هر منبع را با استفاده از جفت های جداگانه سیم با طول انتخاب شده به بار متصل کنید تا قطره های ولتاژ برابر از جفت به جفت فراهم شود. اگر این امکان پذیر نیست ، هر منبع را با استفاده از جفت های سیم برابر ولتاژ - قطره به یک جفت ترمینال توزیع متصل کنید و سپس ترمینال های توزیع را با یک جفت سرنخ به بار متصل کنید.

حفاظت از ولتاژ بیش از حد. تنظیم حد خاموش کردن ovp مورد نظر با استفاده از کنترل تنظیم ovp واحد اصلی. محدودیت های ovp واحدهای برده را بالاتر از master تنظیم کنید. هنگامی که یک master-unit خاموش می شود ، master واحدهای برده را به خروجی ولتاژ صفر برنامه ریزی می کند. اگر یک واحد برده خاموش شود ، فقط خودش را خاموش می کند. اگر جریان مورد نیاز به اندازه کافی بزرگ باشد ، استاد از cv به عملیات CC تغییر می کند.

سنجش از دور به حس از راه دور با عملیات موازی خودکار ، اتصال حس از راه دور تنها به واحد اصلی با توجه به دستورالعمل سنجش از راه دور منجر می شود.

برنامه ریزی ولتاژ آنالوگ از راه دور. به برنامه از راه دور با عملیات موازی خودکار ، تنها واحد اصلی را برای برنامه نویسی از راه دور با توجه به دستورالعمل های برنامه نویسی از راه دور تنظیم کنید.

اپراتور ردیابی خودکار

عملیات ردیابی خودکار منابع تغذیه شبیه به عملیات موازی خودکار است به جز اینکه منابع اصلی و برده دارای قطبیت خروجی یکسان نسبت به یک اتوبوس یا زمین مشترک هستند. این عملیات در جایی مفید است که به طور همزمان به نوبه خود ، به نوبه خود و یا کنترل متناسب از تمام منابع تغذیه مورد نیاز است.سه منبع متصل به ردیابی خودکار با پایانه های خروجی منفی آنها را به عنوان یک نقطه مشترک یا زمین به هم متصل می کند. برای دو یا چند واحد در ردیابی خودکار کسری R2 / (R1+R2) از خروجی منبع اصلی به عنوان یکی از ورودی های تقویت کننده مقایسه منبع برده ارائه می شود ، بنابراین خروجی برده را کنترل می کند. منبع اصلی در یک عملیات ردیابی خودکار باید منبع مثبت با بیشترین ولتاژ خروجی باشد. روشن شدن و خاموش شدن منابع برق توسط منبع اصلی کنترل می شود. به منظور حفظ ضریب دما و مشخصات پایداری منبع تغذیه ، مقاومت خارجی باید پایدار ، سر و صدای کم ، دمای پایین باشد.
تعیین مقاومت ها مقاومت های خارجی کسری از ولتاژ واحد اصلی را که از واحد برده تامین می شود کنترل می کنند. خروجی slave one با نسبت R2/(R1+R2) = (Vs1/Vm) و خروجی slave two با نسبت R4/(R3+R4) = (Vs2/Vs1) تعیین می شود.
که در آن vm = ولتاژ خروجی اصلی
Vs = ولتاژ خروجی برده
یک خازن 0.1 μf به طور موازی با R2 و یک خازن 0.1 μf به طور موازی با R4 می تواند به اطمینان از عملکرد پایدار کمک کند.

تنظیم ولتاژ و جریان. از کنترل ولتاژ واحد اصلی برای تنظیم ولتاژ خروجی از هر دو واحد استفاده کنید. هنگامی که استاد در عملیات CV است ، ولتاژ خروجی استاد (Vm) همان تنظیم ولتاژ آن است و ولتاژ خروجی برده با نسبت مقاومت ها تعیین می شود. کنترل ولتاژ واحد برده غیرفعال شده است. کنترل های فعلی واحدهای ارباب و برده را بالاتر از جریان های مورد نیاز تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که cv از واحدهای ارباب و برده استفاده می کند.

بیش از حفاظت ولتاژ. ولتاژ خاموش OVP را در هر واحد تنظیم کنید تا در هنگام عملیات ردیابی خودکار با ولتاژ بالاتر از ولتاژ خروجی خود خاموش شود. وقتی یک واحد اصلی خاموش می شود ، هر واحد برده ای را به صفر خروجی برنامه ریزی می کند. وقتی یک واحد برده ای خاموش می شود ، فقط خودش خاموش می شود.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.