ایران مینول
5/0 از 1 رای
نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت سری نحوه اتصال منابع تغذیه به صورت سری برای افزایش توان خروجی را در این مقاله بررسی می کنیم.

نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت سری

دوشنبه1402.12.14 تعداد بازدید : 509
نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت سری

نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت سری

در مقاله قبل نحوه اتصال منبع تغذیه به صورت موازی را بررسی کردیم در اینجا یاد بگیرید که منبع تغذیه را به صورت سری برای خروجی ولتاژ بالاتر متصل کنید.
دو یا چند منبع تغذیه را می توان برای تامین ولتاژ یا جریان بالاتر متصل کرد. ساده ترین روش برای ایجاد ولتاژ بالاتر اتصال منبع تغذیه به صورت سری است ، هر منبع را برای خروجی همان ولتاژ تنظیم کنید و هر منبع باید دارای همان حد جریان باشد. مجموع ولتاژ خروجی منبع تغذیه به DUT اعمال خواهد شد. برخی از منابع تغذیه با سیگنال های کنترل آنالوگ مجهز شده اند که اجازه می دهد سری خودکار یا ردیابی خودکار ، یک راه ظریف تر برای کنترل چندین منبع تغذیه. لوازم سری خودکار را می توان با یک منبع اصلی کنترل کرد; مزیت دوم این است که می توان از تمام ویژگی های اصلی منبع تغذیه استفاده کرد.

اتصال منابع تغذیه به صورت سری برای تولید ولتاژهای بالاتر

عملیات سری دو یا چند منبع تغذیه را می توان تا درجه جداسازی خروجی هر منبع تغذیه انجام داد تا ولتاژ بالاتری نسبت به ولتاژ موجود از یک منبع تغذیه بدست آورد. برخی از منابع برق مانند سری E363x دارای یک دیود قطبی معکوس هستند که در ترمینال های خروجی متصل شده اند تا اگر در سری با سایر منابع کار کنند ، در صورت اتصال کوتاه بار یا روشن شدن یک منبع به طور جداگانه از شرکای سری آن ، آسیب وارد نشود.

برخی از اقدامات احتیاطی

  • هرگز از ولتاژ جداسازی خروجی هر یک از منابع تجاوز نکنید.
  • هرگز هیچ منبع تغذیه ای را تحت ولتاژ منفی قرار ندهید.
  • تنظیم ولتاژ و جریان. هنگامی که به صورت سری متصل می شود ، ولتاژ خروجی مجموع ولتاژهای منبع تغذیه فردی است. هر یک از منابع فردی باید برای به دست آوردن کل ولتاژ خروجی تنظیم شود

عملیات سری خودکار

عملیات سری خودکار به اشتراک گذاری ولتاژ برابر یا متناسب اجازه می دهد و اجازه کنترل ولتاژ خروجی از یک واحد اصلی را می دهد. ولتاژ بردگان با تنظیم کنترل ولتاژ پانل جلو بر روی مقاومت اصلی و تقسیم کننده ولتاژ تعیین می شود. واحد اصلی باید مثبت ترین منبع سری باشد. کنترل های جریان خروجی تمام واحدهای سری عملیاتی هستند و حد جریان برابر با پایین ترین تنظیم است. اگر هر کنترل جریان خروجی بیش از حد کم تنظیم شود ، کراس اوور خودکار به عملکرد جریان ثابت رخ می دهد و ولتاژ خروجی کاهش می یابد.
شماره های مدل مخلوط ممکن است در ترکیب سری خودکار استفاده شوند ، به شرطی که هر برده به عنوان قادر به عملیات سری خودکار مشخص شود. اگر منبع اصلی برای عملیات جریان ثابت تنظیم شود ، ترکیب اصلی-برده به عنوان یک منبع جریان ثابت ترکیبی عمل می کند.

تعیین مقاومت ها مقاومت های خارجی کسر (یا چندگانه) تنظیم ولتاژ واحد اصلی را که از واحد برده تامین می شود کنترل می کنند. توجه داشته باشید که درصد کل ولتاژ خروجی کمک شده توسط هر منبع مستقل از اندازه کل ولتاژ است. برای دو واحد در سری خودکار نسبت R1 به R2

(R1+R2)/R1 = (Vo/Vm)
R2/R1 = (Vs / Vm)

که در آن vo = ولتاژ سری خودکار = Vs + Vm
Vm = ولتاژ خروجی واحد اصلی
Vs = ولتاژ خروجی واحد برده

به عنوان مثال ، با استفاده از E3617A به عنوان یک واحد برده و قرار دادن R2=50kohm (1/4 وات) ، سپس از معادلات فوق,
R1 = R2 (Vm/Vs) = 50 (Vm/Vs) کوهم

به منظور حفظ ضریب دما و عملکرد پایداری عرضه ، مقاومت های سر و صدای پایدار و کم را انتخاب کنید. یک خازن 0.1-microfarad به طور موازی با r2 و r4 در سه عملیات تامین به اطمینان از عملکرد پایدار کمک می کند.

تنظیم ولتاژ و جریان. از کنترل های واحد اصلی برای تنظیم ولتاژ و جریان خروجی مورد نظر استفاده کنید. کنترل ولتاژ واحد برده غیرفعال شده است. چرخش کنترل ولتاژ واحد اصلی منجر به تغییر مداوم خروجی ترکیب سری خواهد شد ، با کمک ولتاژ خروجی اصلی به ولتاژ برده که همیشه در نسبت مقاومت های خارجی باقی می ماند. کنترل فعلی واحد برده را بالای تنظیمات فعلی واحد اصلی تنظیم کنید تا از تغییر برده به عملیات CC جلوگیری شود. هنگامی که در عملیات CC جریان خروجی ترکیبی همان تنظیم جریان واحد اصلی است و هنگامی که در عملیات CV ولتاژ خروجی ترکیبی مجموع ولتاژ خروجی واحد اصلی و واحد برده است.

حفاظت از ولتاژ بیش از حد. ولتاژ خاموش کردن OVP را در هر واحد تنظیم کنید تا در ولتاژ بالاتر از ولتاژ خروجی خود در طول عملیات سری خودکار خاموش شود. وقتی یک واحد اصلی خاموش می شود ، هر واحد برده ای را به صفر خروجی برنامه ریزی می کند. وقتی یک واحد برده خاموش می شود ، فقط خودش را خاموش می کند (و هر برده ای که زیر آن در پشته است). این
استاد (و همه برده ها بالاتر از برده خاموش شده) همچنان ولتاژ خروجی را تامین می کنند.

سنجش از دور به حس از راه دور با عملیات سری خودکار ، سوئیچ حس واحد اصلی را تنظیم کنید و سوئیچ حس واحد برده را به از راه دور تنظیم کنید.

برنامه ریزی ولتاژ آنالوگ از راه دور. به برنامه آنالوگ از راه دور با عملیات سری خودکار ، ولتاژ های برنامه (خارجی) را به ترمینال "CV" یا "CC" واحد اصلی متصل کنید و سوئیچ" cv "یا" cc "واحد اصلی را به راه دور تنظیم کنید.

عملیات ردیابی خودکار

عملیات ردیابی خودکار منابع تغذیه شبیه به عملیات سری خودکار است به جز اینکه منابع اصلی و برده دارای قطبیت خروجی یکسان نسبت به یک اتوبوس یا زمین مشترک هستند. این عملیات در جایی مفید است که کنترل همزمان ، خاموش کردن یا کنترل متناسب تمام منابع برق مورد نیاز است. شکل 3 سه منبع متصل به ردیابی خودکار با پایانه های خروجی منفی آنها را به عنوان یک نقطه مشترک یا زمین به هم متصل می کند. برای دو واحد در ردیابی خودکار کسری R2 / (R1+R2) از خروجی منبع اصلی به عنوان یکی از ورودی های تقویت کننده مقایسه منبع برده ارائه می شود ، بنابراین خروجی برده را کنترل می کند. منبع اصلی در یک عملیات ردیابی خودکار باید منبع مثبت با بیشترین ولتاژ خروجی باشد. روشن و خاموش کردن منابع برق توسط منبع اصلی کنترل می شود. به منظور حفظ ضریب دما و مشخصات پایداری منبع تغذیه ، مقاومت خارجی باید پایدار ، سر و صدای کم ، دمای پایین باشد.

تعیین مقاومت ها مقاومت های خارجی کسری از ولتاژ واحد اصلی را که از واحد برده تامین می شود کنترل می کنند. برای دو واحد در ردیابی خودکار نسبت R1 و R2

R2/(R1+R2) = (Vs / Vm)
که در آن vm = ولتاژ خروجی اصلی
Vs = ولتاژ خروجی برده

خازن 0.1-microfarad به موازات R2 و R4 به اطمینان از عملکرد پایدار کمک می کند.
تنظیم ولتاژ و جریان. از کنترل ولتاژ واحد اصلی برای تنظیم ولتاژ خروجی از هر دو واحد استفاده کنید. هنگامی که استاد در عملیات CV است ، ولتاژ خروجی استاد(Vm) همان تنظیم ولتاژ آن است و ولتاژ خروجی برده برای دو واحد عملیات Vm(R2/(R1+R2) است. کنترل ولتاژ واحد برده غیرفعال شده است. کنترل های فعلی واحدهای ارباب و برده را بالاتر از جریان های مورد نیاز تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که cv از واحدهای ارباب و برده استفاده می کند.

حفاظت از ولتاژ بیش از حد. ولتاژ خاموش OVP را در هر واحد تنظیم کنید تا در هنگام عملیات ردیابی خودکار با ولتاژ بالاتر از ولتاژ خروجی خود خاموش شود. وقتی یک واحد اصلی خاموش می شود ، هر واحد برده ای را به صفر خروجی برنامه ریزی می کند. وقتی یک واحد برده ای خاموش می شود ، فقط خودش خاموش می شود.

سنجش از دور برای شامل کردن سنجش از راه دور با عملیات ردیابی خودکار به طور مستقل ، هر واحد را برای سنجش از راه دور با توجه به دستورالعمل سنجش از راه دور در پاراگراف قبلی تنظیم کنید.

 

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.