ایران مینول
5/0 از 1 رای
درایورهای ایزوله چیست؟ درایورهای LED ایزوله (Isolated LED Driver) همانطور که از اسمش پیداست، خروجی را از ورودی ایزوله می‌کند این ایزولاسیون به وسیله “ترانسفورماتور” یا به طور اختصار “ترانس” صورت می‌پذیرد. در این نوع درایورها، ترمینال ‏های ورودی و خروجی با ترانس سوئیچ از یکدیگر جدا و شده ‏اند هیچگونه ارتباط الکتریکی بین ورودی و خروجی وجود ندارد .

درایورهای ایزوله چیست؟

شنبه1401.10.17 تعداد بازدید : 642
درایورهای ایزوله چیست؟

برای راه اندازی ال ای دی با برق شهر به یک مبدل نیاز داریم. انواع مختلف مبدل ها به دو دسته مبدل ولتاژ ثابت و مبدل جریان ثابت تقسیم بندی می شوند. مبدل ولتاژ ثابت نیز منابع تغذیه سویچینگ ( آداپتورها ) می باشند که ولتاژ برق شهر را به ولتاژ ثابت DC در خروجی تبدیل می کنند. درایور ال ای دی در واقع مبدل جریان ثابت می باشد که ولتاژ برق شهر را به جریان DC تبدیل می کند. 

درایورهای ایزوله

درایورهای LED ایزوله (Isolated LED Driver) همانطور که از اسمش پیداست، خروجی را از ورودی ایزوله می‌کند این ایزولاسیون به وسیله “ترانسفورماتور” یا به طور اختصار “ترانس” صورت می‌پذیرد. 
در این نوع درایورها، ترمینال ‏های ورودی و خروجی با ترانس سوئیچ از یکدیگر جدا و شده ‏اند  هیچگونه ارتباط الکتریکی بین ورودی و خروجی وجود ندارد .
خطر برق گرفتگی نیز وجود ندارد زیرا ورودی و خروجی ال ای دی توسط ترانسفورمر، عایق الکتریکی ایزوله گردیده است. و همچنین موجب می‌شود در صورت آلوده بودن شبکه‌ی برق و ایجاد نوسانات در برق ورودی، این نوسانات به هیچ وجه به خروجی منتقل نشود و عمر LED افزایش یابد.

در درایورهای ایزوله ولتاژ ورودی ، می تواند بین مقدار 65 ولت الی 265 ولت تغییر کند ولتاژ خروجی کمتر از ۱۲۰ ولت  می باشد  

درایورهای ایزوله دارای پایداری بالاتری نسبت به تغییرات برق ورودی می باشند علت پایداری زیاد در این نوع درایورها ناچیز بودن نوسانات برق در خروجی آن ها می باشد و  از جهت برق گرفتگی کاملا ایمن و بی خطر هستند. 
 درایورهای ایزوله تعداد قطعات بیشتری نسبت به درایورهای غیرایزوله دارند  و دارای هزینه بالاتری نسبت به درایورهای غیرایزوله هستند چراکه دستگاه های زیادی بر روی بورد مدار منبع تغذیه آن، قرار گرفته اند.
 اما عمر مفید LED ها با استفاده از درایورهای ایزوله به دلیل پایداری خروجی آن ها بسیار بیشتر از درایورهای غیرایزوله می باشد

از جمله معایب و نقاط ضعف درایور ایزوله می توان به بهره وری پایین ( در حدود 88 تا 90 درصد ) و همچنین توانایی تطبیق پایین در مورد ولتاژ خروجی و جریان اشاره نمود
درایور های ایزوله به دلیل داشتن آی سی که در ساخت درایور ها استفاده می شود باعث می شود ولتاژ و جریان اضافی وارد مدار نشود. درایور ایزوله فیلتر دارد و باعث می شود عمر مدار بالا برود.
ولی درایور ایزوله در یک بازه بسته می باشد

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.