ایران مینول
5/0 از 1 رای
اگر از درایور LED غیر ایزوله استفاده کنم، ایمن است؟ مطمئنا درایورهای غیرایزوله به تنهایی ایمن نیستند اما این به این معنا نیست که اگر شما از درایورهای غیر ایزوله استفاده کردید دیگر نباید شرایط ایمنی دیگر مثل فاصله نصب و … را رعایت کنید. اما این موضوع تاثیری بر ایمنی کل سیستم ندارد زیرا سایر قسمت­‌های لامپ و یا چراغ می‌­توانند به جای درایور، ایزوله شوند.

اگر از درایور LED غیر ایزوله استفاده کنم، ایمن است؟

چهارشنبه1401.12.10 تعداد بازدید : 314
اگر از درایور LED غیر ایزوله استفاده کنم، ایمن است؟

آیا چراغ‌­هایی با درایور غیرایزوله ایمن نیستند؟

 مطمئنا درایورهای غیرایزوله به تنهایی ایمن نیستند اما این به این معنا نیست که اگر شما از درایورهای غیر ایزوله استفاده کردید دیگر نباید شرایط ایمنی دیگر مثل فاصله نصب و … را رعایت کنید. اما این موضوع تاثیری بر ایمنی کل سیستم ندارد زیرا سایر قسمت­‌های لامپ و یا چراغ می‌­توانند به جای درایور، ایزوله شوند.

 بسیاری از تولیدکنندگان محصولات ال‌­ای‌­­دی­ در تجهیزات روشنایی خود به سادگی از درایورهای غیرایزوله استفاده می­‌کنند و به منظور رعایت استانداردهای ایمنی، تمرکز را بر ایزوله‌کردن سایر قسمت­‌های چراغ قرار می­‌دهند.و میبایست ایزولاسیون های لازم را اجرا کنند در نتیجه لازم است تا تولیدکنندگان محصولات روشنایی هنگام استفاده از درایورهای غیرایزوله، ایزوله‌بودن سایر قسمت‌­های لامپ را به مقدار زیادی افزایش دهند که در غیر این­صورت، مصرف‌کننده یا نصاب چراغ با خطر برق‌گرفتگی روبرو خواهد بود.

با این حال باز هم نمی‌­توان ایمنی چراغ‌­هایی با درایور غیرایزوله را به طور کامل تضمین کرد. لازم است تا هنگام طراحی یک چراغ و ساخت درایور آن، به موارد و شرایط استفاده از چراغ و  همچنین سازگاری درایور آن با شرایط مصرف توجه نمود تا به این وسیله خطر برق‌­گرفتگی کاهش یابد.

 

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.