ایران مینول
5/0 از 1 رای
10 نکته برای انتخاب منبع تغذیه دین ریل (قسمت دوم) اگر منبع تغذیه در یک سیستم ریلی فشرده DIN Rail که شامل مجموعه ای متراکم از قطعات در یک فضای محدود است نصب شود، توان تلف شده به عنوان گرما باید به حداقل برسد - به خصوص اگر سیستم متکی به خنک کننده همرفت باشد. اگرچه در صورت استفاده از محفظه به عنوان هیت سینک، می توان اتلاف را بهبود بخشید، اما بهتر است در وهله اول با انتخاب منبع تغذیه با راندمان بالا، آن را به حداقل برسانید. 89% مقدار خوبی است.

10 نکته برای انتخاب منبع تغذیه دین ریل (قسمت دوم)

سه شنبه1401.03.31 تعداد بازدید : 862
10 نکته برای انتخاب منبع تغذیه دین ریل (قسمت دوم)

راندمان و مصرف برق بدون بار

اگر منبع تغذیه در یک سیستم ریلی فشرده DIN Rail که شامل مجموعه ای متراکم از قطعات در یک فضای محدود است نصب شود، توان تلف شده به عنوان گرما باید به حداقل برسد - به خصوص اگر سیستم متکی به خنک کننده همرفت باشد. اگرچه در صورت استفاده از محفظه به عنوان هیت سینک، می توان اتلاف را بهبود بخشید، اما بهتر است در وهله اول با انتخاب منبع تغذیه با راندمان بالا، آن را به حداقل برسانید. 89% مقدار خوبی است.

حداقل مصرف برق بدون بار نیز به کاهش اتلاف گرما کمک می کند. منابع تغذیه با مصرف بی بار زیر 0.1 وات در دسترس هستند.

محدوده ولتاژ ورودی

اگر سیستم ریلی DIN به طور بالقوه در بریتانیا، اروپا، آمریکای شمالی یا شاید فراتر از آن قابل استفاده باشد، یک PSU با محدوده ورودی AC جهانی 80 تا 264 Vac همراه با محدوده فرکانس 47-63 هرتز مورد نیاز است.

ملاحظات دیگر این است که برخی از مراکز داده و ارتباطات شروع به استفاده از سیستم های توزیع برق DC برای کاهش تلفات انتقال و دستیابی به صرفه جویی های دیگر کرده اند. PSU ها با محدوده ورودی DC مانند 127 - 370 Vdc برای اتصال مستقیم به چنین معماری های برق در دسترس هستند. سیستم های باتری؟

قابلیت های اضافی و مخاطبین سیگنال کنترل

برخی از PSU های ریلی  با قابلیت های اضافی و/یا مخاطبین سیگنال در دسترس هستند. یک مثال یک تابع DC UPS است که در آن PSU یک جفت خروجی DC کمکی را فراهم می کند. این می تواند برای راه اندازی شارژر و باتری برای اجرای یک UPS DC استفاده شود. مخاطبین روی PSU سیگنال‌های هشدار "AC OK" و "Battery Low" را ارائه می‌دهند.

PSU ها با دیودهای ORing و سیگنال های نظارت ورودی نمونه دیگری از قابلیت های اضافه شده است. اینها به یک جفت PSU اضافی 1+1 اجازه می دهد تا روی ریل DIN راه اندازی شود.


فرکانس سوئیچینگ ثابت

در برخی از برنامه های حساس به نویز، تعیین یک PSU با فرکانس سوئیچینگ ثابت مثلاً 100 کیلوهرتز می تواند سودمند باشد. این اجازه می دهد تا طرح ها از تداخل با فرکانس های ساعت سیستم جلوگیری کنند.

استاندارد تجهیزات کنترل صنعتی UL 508


اگرمنبع تغذیه برای استفاده در ایالات متحده آمریکا (آمریکای شمالی؟) برای کنترل موتورهای الکتریکی در نظر گرفته شده است، منبع تغذیه و سایر اجزای آن باید با استاندارد ملی/بین المللی Underwriters’ Laboratory UL 508، استاندارد ایمنی UL برای تجهیزات کنترل صنعتی مطابقت داشته باشد. منظور از تجهیزات کنترل صنعتی اجزایی مانند کلیدهای انتخاب، رله ها، کنتاکتورها، استارت موتورها، منابع تغذیه و سایر مواردی است که در رابطه با کنترل موتور استفاده می شود. همچنین شامل مجموعه‌های پیچیده مانند کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی است که حاوی چنین اجزایی هستند.

UL 508 دستگاه هایی تا 1500 ولت را پوشش می دهد که برای استفاده در دمای محیط 0 تا 40 درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است، مگر اینکه به طور خاص برای استفاده در شرایط دیگر مشخص شده باشد.


می‌تواند عوامل دیگری بر انتخاب یک PSU دین ریل تأثیر بگذارد - مانند هر PSU دیگری - که به کاربرد بستگی دارد. با این حال، مثال‌های بالا نشان‌دهنده خوبی از موضوعاتی است که مشتریان هنگام بررسی محدوده منبع تغذیه ریلی DIN ما مطرح کرده‌اند. در هر صورت، همیشه منطقی است که برنامه مورد نظر خود را با تامین کننده PSU خود در میان بگذارید. اگر او صلاحیت داشته باشد، نه تنها بهترین تناسب ممکن را به شما ارائه خواهد کرد. او همچنین ممکن است در مورد مسائلی که شاید هنوز در طول فرآیند تصمیم‌گیری‌تان به آن‌ها توجه نکرده‌اید، به شما توصیه کند.»

برای دیدن قسمت اول این مقاله کلیک کنید

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.