ایران مینول
4/7 از 3 رای
منبع تغذیه سوئیچینگ استاندارد و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ یک منبع تغذیه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ویژگی های یک منبع تغذیه استاندارد چیست؟

منبع تغذیه سوئیچینگ استاندارد و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

سه شنبه1398.09.26 تعداد بازدید : 2604
منبع تغذیه سوئیچینگ استاندارد و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

یک منبع تغذیه خوب از نظر شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ 

معمولا در نظر بسیاری از مصرف کنندگان اکثر منابع تغذیه شبیه به هم هستند . این مساله تا حدودی درست است به این دلیل که در تولید منبع تغذیه در وهله اول عملکرد آن یعنی آمپر ، توان و ولتاژ خروجی حائز اهمیت است تا طراحی . بنابراین توصیه ما این است که در خرید منبع تغذیه به این مسائل توجه کنید 

دمای کارکرد مناسب

متریال با کیفیت که دما را بهتر انتقال دهند و و دارای سیستم خنک کننده به وسیله انتفال هوای طبیعی باشند تا برای خنک کردن منبع تغذیه نیازی به فن نباشد.
 

پایداری حرارتی 

یک منبع تغذیه در مکان های متفاوت با بازه های دمایی بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت . یک منبع تغذیه خوب باید این توانایی را داشته باشد که در بازه های زمانی متفاوت ولتاژ خروجی را تا میزان خطای مورد قبول در استاندارد ها ، ثابت نگه دارد .
 
 

مسائل حفاظتی مربوط به منبع تغذیه 

یک منبع تغذیه با کیفیت و استاندارد باید تمامی این حفاظت ها را دارا  باشد و برای اطلاع از این مسئله حتما قبل از خرید کاتالوگ محصول را مطالعه کنید و در صورت عدم دسترسی به کاتالوگ با جستجو کردن نام و کد منبع تغذیه در گوگل می توانید کاتالوگ محصول را مشاهده کنید .
با توجه به مسایل مطرح شده تا حدودی میتوان یک منبع تغذیه خوب را تشخیص داد .همچنین بعضی منابع ها تغذیه دارای ویژگی های ذیل نیز میباشند که بهترین گزینه برای انتخاب هستند 
 
1- منابع تغذیه دارای سافت استارت این منبع تغذیه ها به آرامی روشن می شوند تا جریان اولیه هجومی را کاهش دهند 
2- قابلیت نصب آسان یکی از مهم ترین ویژگی های منبع تغذیه های با کیفیت قابلیت نصب اسان انهاست تا برای نصب و راه اندازی به ابزار خاص و یا آموزش ویژه ای نیاز نباشد .
3- داشتن یک LED  در ورودی و خروجی ولتاژ به جهت تشخیص زود هنگام خطای احتمالی 
4- طراحی مناسب و استاندارد و داشتن حداقل حجم
 
 
 
لینک مرتبط
 
 
 
 
نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.