ایران مینول
5/0 از 1 رای
چرا از منبع تغذیه DIN Rail استفاده کنیم؟ انعطاف‌پذیری سیستم‌های نصب ریلی DIN زمان نصب سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند زیرا همه دستگاه‌ها می‌توانند به سادگی روی ریل‌های فلزی بچسبند. منابع تغذیه را می توان به راحتی بر روی ریل های DIN در جعبه های دیواری محصور شده یا در مناطقی که فضای محدود وجود دارد سازماندهی کرد.

چرا از منبع تغذیه DIN Rail استفاده کنیم؟

يکشنبه1401.03.15 تعداد بازدید : 487
چرا از منبع تغذیه DIN Rail استفاده کنیم؟

چرا از منبع تغذیه DIN Rail استفاده کنیم؟

انعطاف‌پذیری سیستم‌های نصب ریلی DIN زمان نصب سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند زیرا همه دستگاه‌ها می‌توانند به سادگی روی ریل‌های فلزی بچسبند. منابع تغذیه را می توان به راحتی بر روی ریل های DIN در جعبه های دیواری محصور شده یا در مناطقی که فضای محدود وجود دارد سازماندهی کرد.
دستگاه های مشابه را می توان در کنار یکدیگر نصب کرد و میزان کابل کشی مورد نیاز را کاهش داد. اکثر منابع تغذیه با خنک کننده همرفتی هستند بنابراین نیازی به فن های خنک کننده نیست.
منبع تغذیه DIN Rail AC به DC به طور گسترده در بسیاری از اتوماسیون، ابزار دقیق و کاربردهای صنعتی استفاده می شود. آنها برای تغذیه طیف گسترده ای از دستگاه های DC از جمله سنسورها، موتورها، محرک ها، شیر برقی، رله ها و بسیاری دیگر استفاده می شوند.


نکاتی که باید هنگام خرید منبع تغذیه DIN Rail در نظر بگیرید

 اندازه ریل DIN  سه نوع رایج ریل DIN وجود دارد. Top Hat، بخش G و بخش C. عمق اکثر آنها 7.5 میلی متر یا 15 میلی متر است. عاقلانه است که بررسی کنید منبع تغذیه شما با ریل DIN شما سازگار است.

 انواع حفاظت   مهم است که منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که در برابر اتصال کوتاه، اضافه بار، دما یا ولتاژ بیش از حد محافظت شود. برخی از منابع تغذیه نیز یک حالت مکث را ارائه می دهند که به منبع تغذیه اجازه می دهد پس از رفع عیب، کار خود را از سر بگیرد.


 ولتاژ یا جریان خروجی ثابت یا قابل تنظیم   در سیستم های آزمایشی اغلب راحت است که ولتاژ DC قابل تنظیم داشته باشیم، اما در کاربردهای دیگر ممکن است یک منبع DC ثابت ضروری باشد.


 کابل کشی و سیم کشی   خطوط ورودی/خروجی به منبع تغذیه و خروجی باید تا حد امکان کوتاه و دارای سطح مقطع بزرگ باشد تا به حداقل رساندن صدا و گرما کمک کند.

 بازدهی  منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که بازدهی بیش از 89 درصد داشته باشد تا میزان اتلاف نیرو را به حداقل برسانید، به خصوص اگر سیستم به خنک کننده همرفتی متکی باشد.

 محدوده ولتاژ ورودی   اگر منبع تغذیه ریلی DIN که می‌خرید قرار است در اروپا و آمریکای شمالی و همچنین بریتانیا استفاده شود، یک محدوده ورودی AC جهانی از 80 ولت ac تا 264 ولت ac مورد نیاز است.

 استانداردها   اگر قرار است منبع تغذیه برای کنترل موتورهای الکتریکی استفاده شود، باید با، استاندارد ایمنی تجهیزات کنترل صنعتی، مطابقت داشته باشد.

 

 

 

 

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.