ایران مینول
5/0 از 1 رای
5 منبع تغذیه پرکاربرد در صنعت منابع تغذیه پرکاربرد در صنعت

5 منبع تغذیه پرکاربرد در صنعت

سه شنبه1398.08.21 تعداد بازدید : 1590
5 منبع تغذیه پرکاربرد در صنعت

5 نوع منبع تغذیه پر کاربرد  در صنعت 

منبع تغذیه DC 

     یک منبع تغذیه DC دارای خروجی متغیر یا ثابت است . یعنی در خروجی ثابت سیگنال DC با جریان ثابت به دست می آید اما در خروجی متغیر میزان جریان و ولتاژ متغیر بوده و توسط یک پیچ میزان دلخواه به دست می آید .منبع تغذیه DC  با توجه به تعداد کانال های خروجی به منبع تغذیه آزمایشگاهی ، تک کانال و دوبل تراکینگ دسته بندی می شود .

منبع تغذیه سوئیچینگ 

     همانطور که قبلا گفته شد منبع تغذیه سوئیچینگ ولتاژ AC را ولتاژ AC را برای رسیدن به دامنه مطلوب سیگنال AC و یا تبدیل به ولتاژ DC کاهش می دهند 

یو پی اس (UPS)

 UPS  مخفف عبارت Uninterruptible power supply ، به معناي منبع تغذيه بدون وقفه است.
یوپی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد . در انواع گوناگون و اندازه های متفاوت وجود دارند. واحد اندازه گیری یوپی اس ، توان یا VA  (حاصلضرب ولتاژ در جریان خروجی ) می باشد . هر چه اینورتر یک دستگاه یوپی اس قویتر باشد توان و قدرت یو پی اس بیشتر خواهد بود به عبارتی  میتوان تعداد و توان تجهیزات بیشتری را پشتیبانی نمود از طرفی هرچه باتری های به کاررفته در یوپی اس از ظرفیت بالاتری برخوردار باشند  زمان برقدهی در هنگام قطعی برق شهر بالاتر خواهد بود .

منبع تغذیه ولتاژ بالا 

منبع تغذیه جریان بالا 

 

 

لینک مرتبط

چگونه جریان AC را به DC تبدیل کنیم؟

آشنایی با مبدل DC به DC و انواع آن

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.