ایران مینول
5/0 از 1 رای
معرفی منابع تغذیه معرفی انواع منبع تغذیه منبع تغذیه اصطلاحی است عمومی برای توصیف مدار هایی که از یک منبع ولتاژ در دسترس ، ولتاژ DC با اندازه ثابت یا کنترل شده تولید می کنند .

معرفی منابع تغذیه

دوشنبه1398.07.22 تعداد بازدید : 844
معرفی منابع تغذیه

منبع تغذیه چیست ؟

منبع تغذیه اصطلاحی است عمومی برای توصیف مدار هایی  که از یک منبع ولتاژ در دسترس ، ولتاژ DC با اندازه ثابت یا کنترل شده تولید می کنند .

در حالت کلی دو نوع منبع تغذیه وجود دارد 

منبع تغذیه خطی 
منبع تغذیه سوئیچینگ
منبع تغذیه خطی 

در گذشته تنها راه تبدیل ولتاژ الکتریکی استفاده ازمنبع تغذیه خطی بود اما از سال 1970 به بعد با ارائه منابع تغذیه سوئیچینگ کاربرد آنها محدود شد . اساس کار این منبع تغذیه استفاده از یک ترانس برای تبدیل ولتاژ برق شهر به ولتاژ دیگر است ،سپس ولتاژ خروجی به ولتاژ DC  تبدیل شده و با استفاده از یک تثبیت کننده ولتاژ خطی به ولتاژ DC با کیفیت تبدیل می شود .

 

منبع تغذیه سوئیچینگ 

در این منابع تغذیه تغییر توان الکتریکی از طریق سطح ولتاژو تبدیل  ACبه DC یا DC به DC ،DC به ACو AC به AC صورت می گیرد.یک منبع تغذیه سوئیچینگ می تواند به صورت تئوری 100 در صد و در عمل تا 97 در صد راندمان داشته باشد .این نوع سوئیچ ها می توانند در حالت باز بودن با اختلاف ولتاژ نزدیک به صفر جریان را عبور دهند یا در حالت بسته بودن هیچ جریانی را از خود عبور ندهند .منابع سوئیچینگ دارای مزیت های فراوانی مانند افزایش راندمان یا کاهش قیمت قطعات بوده و در وسایل الکترونیکی نظیر کامپیوترها سیستم های تبدیل ولتاژ پنل های خورشیدی ، اینورتر ، شارژ ها و آداپتورها ی سوئیچینگ استفاده می شوند .

 
نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.