ایران مینول
5/0 از 1 رای
منبع تغذیه مناسب برای خانه های هوشمند منبع تغذیه مین ول مناسب خانه های هوشمند

منبع تغذیه مناسب برای خانه های هوشمند

يکشنبه1398.09.17 تعداد بازدید : 1169
منبع تغذیه مناسب برای خانه های هوشمند

منبع تغذیه مناسب برای خانه های هوشمند   

     همان طور که قبلا هم گفته شد منبع تغذیه قلب تجهیزات الکترونیکی ما است و تمام تجهیزات الکترونیکی برای راه اندازی نیازمند یک منبع تغذیه مناسب هستند .بنابر این در سیستم کنترلی خانه های هوشمند نیز منبع تغذیه ، تامین کننده انرژی مورد نیاز برای راه اندازی می باشد.
در واقع برای راه اندازی سیستم کنترلی خانه های هوشمند نیازمند یک منبع تغذیه سوئبچینگ هستیم که ولتاژ متناوب برق شهر را به برق مستقیم DC تبدیل کند.


انتخاب منبع تغذیه مناسب برای خانه های هوشمند نیازمند دانستن اطلاعات تخصصی است  که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره میکنیم ، با داشتن این اطلاعات می توانید بهترین و مناسب ترین منبع تغذیه را برای سیستم خانه هوشمند انتخاب کنید .

 

  •  منبع تغذیه ی تجهیزات هوشمند حتما باید سایز و ابعاد فشرده و نسبتا کوچکی داشته باشد تا بتوان آن را در وسیله های هوشمند جای داد .
  • تجهیزات هوشمند  معمولا در حالت آماده به کار قرار دارند باید از منبع تغذیه ای استفاده کرد که بتواند میزان مصرف انرژی را در این حالت به حد اقل برساند
  •   تجهیزات خانه هوشمند به طور دائم بین حالت فعال و آماده به کار در تغییر و نوسان هستند با توجه یه این موضوع باید از منبع تغذیه ای استفاده کرد که در برابر تغییرات مکرر بار الکتریکی مقاوت بسیار بالایی داشته باشد 
  • منبع تغذیه در سیستم خانه هوشمند باید ایمن‌ و قابل اعتمادتر از نسل‌های پیشین خود باشد؛همچنین این منابع تغذیه باید در برابر مدارهای کوتاه و ولتاژهای اضافه مقاوم و محافظت شده باشند.

 

منبع تغذیه خانه هوشمند باید در برابر نوسانات بار الکتریکی مقاوم باشد


     منبع تغذیه متعلق به خانه هوشمند در معرض تغییرات مکرر شرایط بار الکتریکی قرار دارد. به عنوان مثال، یک ماژول GSM تعبیه شده در  سنسور در و پنجره برای ارسال یک اس ام اس به صاحب خانه در هنگام بروز خطر، به دو آمپر جریان نیاز دارد. در حالت آماده به کار، این میزان جریان به یک و نیم آمپر کاهش می‌یابد؛ یعنی منبع تغذیه در خانه هوشمند باید توانایی مدیریت کردن تغییرات ناگهانی بار الکتریکی را داشته باشد تا این امر باعث افزایش ولتاژ نشود .
 

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.