ایران مینول
5/0 از 1 رای
مزایای استفاده از درایور LED به جای منبع تغذیه صنعتی چرا باید از درایور ال ای دی به جای منبع تغذیه سوئیچنگ استفاده کرد؟ شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا استفاده از منابع تغذیه صنعتی برای روشن کردن ال ای دی ها امکان پذیر است؟

مزایای استفاده از درایور LED به جای منبع تغذیه صنعتی

شنبه1398.09.09 تعداد بازدید : 2094
مزایای استفاده از درایور LED به جای منبع تغذیه صنعتی
به چه دلیل باید از درایور ال ای دی استفاده کرد؟
 
 شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا استفاده از منابع تغذیه صنعتی برای روشن کردن ال ای دی ها امکان پذیر است؟      
در پاسخ باید گفت اکثر منبع تغذیه های صنعتی برای روشن کردن ال ای دی به خصوص در فضای باز مناسب نیستند ، به این دلیل که :
 
 
  • منابع تغذیه صنعتی خروجی ولتاژ ثابتی دارند و برای ال ای دی ها بهتر است از درایور ال ای دی که دارای جریان ثابت است استفاده کرد .

  • منبع تغذیه های صنعتی بیشینه دمایی که در آن قدر به کار کردن هستند 40 درجه سانتی گراد می باشد اما در درایور های ال ای دی کارکرد تا دمای 60-70 درجه نیز امکان پذیر است .

  • بیشتر منبع تغذیه های صنعتی دارای IP نیستند به این معنی که ضد آب ، ضد باران و ضد صائقه نمیباشند در حالی که برای روشن کردن ال ای دی ها در فضای باز نیازمند این فاکتور ها هستیم .
 
مزایای درایور های LED  نسبت به منبع تغذیه سوئیچینگ
 
  • در سیستم های ال ای دی حساسیت کمتری به تغییرات جریان وجود دارد تا به تغییرات ولتاژ
  • در سیستم های ال ای دی که با درایور ال ای دی تغذیه می شوند نیاز به مقاومت کنترل جریان نیست  بنابر این راندمان بالاتری خواهیم داشت
  • درایور های ال ای دی نسبت به منابع تغذیه سوئیچینگ حجم و اندازه کوچکتری دارند
 
     مزایای که ذکر شد باعث شده که اکثر افراد برای تغذیه کردن سیستم ها و روشنایی های LED از درایور ال ای دی استفاده کنند . اما باید توجه کرد در انتخاب درایور ال ای دی این نکات حتما رعایت شوند :
 
     جریان خروجی درایور معمولا بر حس میلی آمپر بر روی آن نوشته شده که به طور معمول با  5  درصد تلورانس همراه خواهد بود ، در هنگام انتخاب درایور حتما در نظر داشته باشید جریان خروجی درایور با جریان مورد نیاز سیستم روشنایی مورد استفاده شما برابر باشد.
بالا بودن جریان باعث کاهش طول عمر و همچنین آسیب های اساسی و خسارت  به  سیستم  ال ای دی می شود و همینطور پایین بودن جریان باعث کم شدن نور آنها خواهد بود .
 
 
 
نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.