ایران مینول
5/0 از 2 رای
شارژر باطری چیست؟ شارژر باطری یا شارژر دستگاهی است که برای قرار دادن انرژی در باتری ثانوی و یا باتری قابل شارژ ذخیره می کند و با ایجاد جریان الکتریسیته از طریق آن استفاده می شود.شارژر باطری، باتری ها را شارژ می کند تا هنگامی که به ولتاژ خاصی برسند و سپس باتری آنها را شارژ می کند تا زمانی که قطع شود و شارژش تمام شود پروتکل شارژ بستگی به اندازه و نوع باتری دارد که شارژ شده است. برخی از انواع باطری ها برای بارگزاری بیش از حد (شارژ مداوم بعد از اینکه باتری کاملا شارژ شود) تحمل بالایی دارند. با توجه به نوع باتری می توانند با اتصال به منبع ولتاژ ثابت و یا منبع جریان ثابت بارگیری شود.

شارژر باطری چیست؟

يکشنبه1399.10.21 تعداد بازدید : 1674
شارژر باطری چیست؟

شارژر باطری چیست؟

شارژر باطری یا شارژر دستگاهی است که برای قرار دادن انرژی در باتری ثانوی و یا باتری قابل شارژ ذخیره می کند و با ایجاد جریان الکتریسیته از طریق آن استفاده می شود.
شارژر باطری، باتری ها را شارژ می کند تا هنگامی که به ولتاژ خاصی برسند و سپس باتری آنها را شارژ می کند تا زمانی که قطع شود و شارژش تمام شود


پروتکل شارژ بستگی به اندازه و نوع باتری دارد که شارژ شده است. برخی از انواع باطری ها برای بارگزاری بیش از حد (شارژ مداوم بعد از اینکه باتری کاملا شارژ شود) تحمل بالایی دارند. با توجه به نوع باتری می توانند با اتصال به منبع ولتاژ ثابت و یا منبع جریان ثابت بارگیری شود. شارژرهای معمولی ازاین دسته باید در انتهای چرخه شارژ به طور دستی قطع شوند، و برخی از انواع باتری ها ممکن است حدودا زمانی که شارژ کامل شود از تایمر برای قطع جریان شارژ در زمان معین استفاده شود. این مدت به صورت تقریبی تا زمانی که شارژ کامل شود محاسبه میشود.نمونه های دیگر باتری نمی توانند شارژ بیش از حد را تحمل کنند ظرفیت و طول عمر باتری کاهش میابد و آسیب می بینند و از عمر مفیدشان کم می شود و یا بیش از حد گرم می شوند و یا حتی ممکن است منفجر شوند. شارژر باتری ها ممکن است مدارات دما و یا ولتاژ حساس و یک کنترل کننده ریز پردازنده را تنظیم کنند تا جریان شارژ و ولتاژ را تنظیم کنند، وضعیت شارژ را تعیین می کند و در انتهای شارژ به صورت خودکار قطع می شوند.


یک شارژر ساده معادل یک آداپتور دیود AC / DC می باشد. در هر زمان 300 میلی آمپر به باتری اعمال می شود که در صورتی که باقی بماند و بیش از حد طول بکشد به باتری شما آسیب می زند.

یک شارژر باطری مقدار نسبتا کمی از جریان را فراهم می کند، برخی از انواع باتری نمی توانند هر گونه شارژ خالی را تحمل کنند. تلاش برای انجام این کار می تواند منجر به آسیب می شود. سلول های باتری یون لیتیوم از یک سیستم شیمی استفاده می کند که اجازه شارژ بی نهایت خالی را نمی دهند.


شارژر باتری ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا کاملا شارژ شود. شارژرهای با سرعت بالا می توانند ظرفیت بسیار زیادی را سریعا بازیابی کند. وسایل نقلیه الکتریکی به شارژرهای با سرعت بالا نیاز دارند

لینک مرتبط

برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها

آداپتور و مشخصات مهم آداپتور ها

آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟

آداپتور (منبع تغذیه) مناسب دوربین مداربسته

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.