ایران مینول
5/0 از 1 رای
آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟ حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در انرژی همیشه یکی از نگرانی های شهروندان جهانی بوده است. توسعه وسیله نقلیه الکتریکی به محیط سبز کمک می کند و همچنین زندگی راحت تری را فراهم می کند با توجه به پیشرفت در فن آوری و مواد، باتری ها باید سبک، نازک، ظرفیت بزرگ، طول عمر بهتر، شارژ سریع، تخلیه و غیره باشند. در مورد انواع باتری، باتری های اسید سرب اکنون به تدریج باتری های یون لیتیوم جایگزین می شوند. باتری های یون لیتیوم به دلیل تراکم انرژی بالا، عدم اثر حافظه و ویژگی های تخلیه خود کم، در محصولات الکترونیکی 3C به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. جدا از آن، باتری های لیتیوم یونی پیشرفته تر و پیشرفته تری نیز در وسایل نقلیه الکتریکی مانند ماشین های الکتریکی، دوچرخه برقی، ماشین های گلف و غیره استفاده می شود.

آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟

دوشنبه1399.09.10 تعداد بازدید : 817
آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟

آیا خودروهای الکتریکی مختلف با ولتاژ باتری مشابه نیاز به استفاده از شارژرهای مختلف دارند؟


حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در انرژی همیشه یکی از نگرانی های شهروندان جهانی بوده است. توسعه وسیله نقلیه الکتریکی به محیط سبز کمک می کند و همچنین زندگی راحت تری را فراهم می کند
با توجه به پیشرفت در فن آوری و مواد، باتری ها باید سبک، نازک، ظرفیت بزرگ، طول عمر بهتر، شارژ سریع، تخلیه و غیره باشند. در مورد انواع باتری، باتری های اسید سرب اکنون به تدریج باتری های یون لیتیوم جایگزین می شوند.
باتری های یون لیتیوم به دلیل تراکم انرژی بالا، عدم اثر حافظه و ویژگی های تخلیه خود کم، در محصولات الکترونیکی  3C به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. جدا از آن، باتری های لیتیوم یونی پیشرفته تر و پیشرفته تری نیز در وسایل نقلیه الکتریکی مانند ماشین های الکتریکی، دوچرخه برقی، ماشین های گلف و غیره استفاده می شود.
در طول 20 سال گذشته، یون لیتیوم به طور گسترده ای در محصولات  3C استفاده شده است، در حالی که به دلیل هزینه زیاد و عدم تحمل، به ندرت در برنامه های بزرگ مانند سیستم های ذخیره انرژی یا باتری برق (تقاضای لحظه ای برای جریان بیشتر) استفاده می شود. توانایی شوک و ویژگی دمای پایین نیازی به ذکر این واقعیت نیست که ایمنی همیشه نگران کننده است.
باتری فسفات آهن لیتیوم، که دارای مزایای باتری LiCoO2، LiNiO2 و LiMn2O2 است، عمدتا از فسفر، لیتیوم و فلز تشکیل شده است که در اکثر قاره ها غنی هستند، به منبع پایدار و قیمت رقابتی دست می یابند.
علاوه بر این، ولتاژ کار عملی (3.2 ولت)، ظرفیت بزرگ (170 میلی آمپر ساعت / گرم)، قابلیت شارژ و تخلیه زیاد و پایداری بالاتر در دمای بالا از مزایای اضافه شده نیازهای محیط، ایمنی و عملکرد بالای صنعت است
شارژرهای سنتی دارای حجم زیاد، سنگین وزن و کارایی ضعیف هستند که به دلیل طراحی مدار مجتمع، توسط آخرین نسل شارژر MEAN WELL برطرف شدند. با این حال، هنوز نمی توان جریان و ولتاژ شارژ را آزادانه تنظیم کرد، در صورت نیاز منجر به انعطاف پذیری کمتری در برنامه های مختلف می شود.
با در نظر گرفتن این نقایص، در طول مرحله طراحی سری  MEAN WELL ENC، بهینه سازی منحنی شارژ قابل برنامه ریزی، روش خنک کننده و مصرف کم انرژی برای سود بیشتر کاربران و مجتمع ها انجام شده است.
در میان این بهینه سازی ها، عملکرد جریان ولتاژ قابل برنامه ریزی برای همه کاربران مطلوب ترین است (برنامه از طریق SBP 001 و نرم افزار.) علاوه بر این، OVP، UVP، اتصال کوتاه، OTP همه ساخته شده اند و بهترین راه حل شارژ را ارائه می دهند.
علاوه بر این، با کارایی شارژ باتری لیتیوم، شارژر باتری سری ENC با استاندارد UEC برای BCS سیستم شارژر باتری DOE (وزارت انرژی ایالات متحده) مطابقت دارد.
امروزه، با بزرگ و بزرگتر شدن میزان مصرف ولتاژ برنامه، MEAN WELL  به طور مداوم شارژرهای مانند RPB / RCB 1600 (1600W)، DBU / DBR 3200 (3200W)  و محیط سخت سری (HEP 1000 (1000W را با PMBus و CANBus راه اندازی می کند پروتکل برای پاسخگویی به روند بازار علاوه بر این، سیستم عامل برنامه نویس SBP 001 به طور همزمان به روز می شود که به کاربران امکان می دهد منحنی شارژ را متناسب با خواسته های دستگاه خود تنظیم کنند و باعث گسترده شدن زمینه های برنامه شوند. 

 

لینک مرتبط

برتری‌های آداپتورهای سوئیچینگ در برابر ترانسفورماتورها

آداپتور و مشخصات مهم آداپتور ها

شارژر باطری چیست؟

آداپتور (منبع تغذیه) مناسب دوربین مداربسته

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.