ایران مینول
5/0 از 4 رای
نحوه انتخاب منبع تغذیه درایور LED مینول وقتی به دنبال منبع تغذیه مینول برای روشنایی LED هستید ، به راحتی می توانید در بین گزینه های مختلف موجود گم شوید. اول ، ایده خوبی است که نیازهای خاص پروژه خود را بدانید. اغلب ، منابع تغذیه برای یک پروژه LED به اشتباه انتخاب می شوند که منجر به خرابی می شود. برای برطرف کردن هر گونه مشکل ، هنگام جستجوی منبع تغذیه LED از چک لیست سریع زیر استفاده کنید.

نحوه انتخاب منبع تغذیه درایور LED مینول

سه شنبه1400.06.23 تعداد بازدید : 1581
نحوه انتخاب منبع تغذیه درایور LED مینول

وقتی به دنبال منبع تغذیه مینول برای روشنایی LED هستید ، به راحتی می توانید در بین گزینه های مختلف موجود گم شوید. اول ، ایده خوبی است که نیازهای خاص پروژه خود را بدانید. اغلب ، منابع تغذیه برای یک پروژه ال ای دی به اشتباه انتخاب می شوند که منجر به خرابی می شود. برای برطرف کردن هر گونه مشکل ، هنگام جستجوی منبع تغذیه LED از چک لیست سریع زیر استفاده کنید.

 

قبل از انتخاب منبع تغذیه چه نکاتی را باید در نظر گرفت

چگونه منبع تغذیه خود را وصل کنم؟

 _یک پریز برق ساده یا سیم کشی مستقیم به خطوط AC؟

آیا منبع تغذیه در فضای مورد نظر قرار می گیرد؟

_مطمئن شوید که اندازه دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای آن جا دارید.

آیا می توانم از منبع تغذیه در خارج از منزل یا در منطقه مرطوب استفاده کنم؟

_خوشبختانه منبع تغذیه و درایورهای ضد آب زیادی وجود دارد ، فقط به دنبال رتبه IP65 باشید!

آیا می خواهم بتوانم چراغ های ال ای دی خود را کم نور کنم؟

_در صورت نیاز به کاهش نور ، مطمئن شوید منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که دارای قابلیت کم نور باشد.

در نهایت ، آیا برنامه من به عملکردهای دیگری نیاز دارد؟

_مثلا PFC ، حفاظت از ولتاژ بیش از حد ، حفاظت از دما ، UL شناخته شده و غیره

 

وقتی به دنبال یک درایور LED و یک منبع تغذیه قابل اعتماد هستید ، به دنبال چیزی جزء Mean Well نباشید. با متوسط خرابی کمتر از 0.02 in در سال 2016 ، Mean Well همچنان به برخی از معتبرترین منابع تغذیه در جهان ادامه می دهد. پس از تکمیل چک لیست بالا و دانستن آنچه به دنبال آن هستید ، گزینه های زیر را بررسی کنید!

 

درایورهای LED جریان ثابت

همانطور که می دانید ، LED ها برای کار به جریان ثابت نیاز دارند. هنگام ساختن سیستم های LED به تنهایی ، یادآوری یک راننده LED بسیار مهم است که LED ها را در این جریان ثابت هدایت می کند. Mean Well تولید کنندگان درایورهای LED برای ورودی AC یا DC. مانند منبع تغذیه خود ، رانندگان ثابت فعلی دارای مقررات ایمنی هستند و برای ماندگاری ساخته شده اند.

 

درایورهای LED AC/DC

درایورهای LED سوئیچ AC به DC دارای همه این موارد هستند زیرا ولتاژ خط شما را به یک جریان DC ثابت ، مناسب برای LED های قدرت بالا تغییر می دهند. کاتالوگ راننده Mean Well دارای انواع مختلفی (کم نور ، چند خروجی ، PFC و غیره) است ، بنابراین می توانید آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا کنید. واحدها به ولتاژ خط متصل می شوند. هنگام انتخاب درایور LED AC به DC فقط مطمئن شوید که جریان خروجی برای LED شما ایمن است و بار ولتاژ LED شما (مجموع Vf سیستم) در محدوده ولتاژ DC کارکرد درایور است

هنگام طراحی سیستم LED ، سازنده می تواند ویژگی های چراغ ها را تعیین کند. یکی از ویژگی های کلیدی این است که نور را کاهش دهید یا خیر. درایورهای LED از همه نوع یا برای تنظیم نور ساخته می شوند یا برای عدم تنظیم نور ساخته می شوند. درایورهای کم نور نسبتاً مستقیم هستند ، در حالی که درایورهای کم نور ممکن است عملکردهای کم نور مختلفی داشته باشند که باید آنها را پیگیری کنید.

 

درایورهای LED کم نور

منبع تغذیه APC و منبع تغذیه LPC از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند ، زیرا مشابه ولتاژ ثابت خود ( منبع تغذیه APV و LPV) هستند. APC بارهای کمتری را تحمل می کند در حالی که LPC یک راننده بزرگتر است که می تواند LED های بیشتری را همزمان اداره کند و در فضای باز کار کند زیرا دارای استاندارد IP67 ضد آب است.

انتخاب خروجی صحیح

جریان درایو ایده آل/ایمن را برای LED های خود تعیین کنید.

ولتاژ کلی LED هایی که به صورت سری کار می کنید را جمع کنید.

درایور را از جدولی انتخاب کنید که دارای محدوده خروجی و ولتاژ DC مورد نیاز شما باشد!

 

کاهش درایورهای LED

درایورهای کم نور در چند مدل مختلف عرضه می شوند که انواع متفاوتی از کم نور را ارائه می دهند. Mean Well دارای عملکرد کم نور 3 در 1 در بسیاری از درایورهای کم نور آنها است که می توان آنها را از طریق سیگنال 0-10V یا PWM کنترل کرد. PCD استثنائی است که می توان با AC ، دیمر برش فاز کم کرد.

 

درایورهای جریان ثابت DC/DC

Mean Well برخی از درایوهای LED ولتاژ پایین فوق العاده را با چندین گزینه خروجی جریان ثابت ارائه می دهد. این مبدلهای DC به DC فوق العاده جمع و جور هستند و آنها را برای لامپهای کوچک ، چراغ قوه یا هرگونه کاربرد محدود در فضا عالی می کند. آنها به جای گرفتن ولتاژ خط AC ، ولتاژ DC پایین ، معمولاً در حدود 9-36VDC را می گیرند و یک جریان ثابت را به LED های پرقدرت شما منتقل می کنند.

درایورهای DC هنگامی که با باتری تغذیه می کنید یا به دنبال ساختن چراغی هستید که بتواند ولتاژ ورودی ثابت داشته باشد ، ایده آل هستند. با درایور DC ساخته شده در یک مدار نور ، چراغ می تواند با 12 ولت کار کند و به درستی کار کند زیرا درایور Mean Well DC جریان را تنظیم می کند.

در  مقاله های بعدانتخاب سریع بسیاری از دسته ها و گزینه های ارائه شده توسط Mean Well را مرور خواهیم کرد. اگر هنوز در مورد ویژگی های LED خود مطمئن نیستید ، باید ورودی برق مورد نیاز ال ای دی  خود را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه سردرگمی ، خوب است که به عقب برگردید و ویژگی های LED خود را پیدا کنید و اینکه آیا به ولتاژ ثابت یا منبع جریان ثابت نیاز دارید.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.