ایران مینول
5/0 از 1 رای
آیا استفاده از خازن های الکترولیتی آلومینیومی در درایورهای LED باعث کاهش طول عمر چراغ LED می شود؟ همواره صرفه جویی در انرژی مورد توجه جهانیان بوده است. مصرف انرژی حاصل از روشنایی حدود 19 ~ 20٪ از کل مصرف جهانی است. اگر LED منبع روشنایی باشد ، به اندازه کافی به مزایای صرفه جویی در مصرف برق و طول عمر بالا دست می یابد. بنابراین ، بازار روشنایی LED بسیار در حال رشد است و به سرعت جایگزین انواع روشنایی معمولی در انواع زمینه های کاربردی مانند روشنایی خانگی ، روشنایی صنعتی ، روشنایی تجاری ، روشنایی خیابان ، روشنایی اتومبیل ، روشنایی خانه گیاه و غیره می شود. این مهمترین هدفی است که دولتهای سراسر جهان برای سیاست صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش کربن دنبال می کنند.

آیا استفاده از خازن های الکترولیتی آلومینیومی در درایورهای LED باعث کاهش طول عمر چراغ LED می شود؟

جمعه1400.04.04 تعداد بازدید : 2339
آیا استفاده از خازن های الکترولیتی آلومینیومی در درایورهای LED باعث کاهش طول عمر چراغ LED می شود؟

 همواره صرفه جویی در انرژی مورد توجه جهانیان بوده است. مصرف انرژی حاصل از روشنایی حدود 19 ~ 20٪ از کل مصرف جهانی است. اگر LED منبع روشنایی باشد ، به اندازه کافی به مزایای صرفه جویی در مصرف برق و طول عمر بالا دست می یابد.

بنابراین ، بازار روشنایی LED بسیار در حال رشد است و به سرعت جایگزین انواع روشنایی معمولی در انواع زمینه های کاربردی مانند روشنایی خانگی ، روشنایی صنعتی ، روشنایی تجاری ، روشنایی خیابان ، روشنایی اتومبیل ، روشنایی خانه گیاه و غیره می شود.

این مهمترین هدفی است که دولتهای سراسر جهان برای سیاست صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش کربن دنبال می کنند.

با این حال ، مدت ها است که این بحث وجود دارد که آیا استفاده از خازن های الکترولیتی در درایورهای LED منجر به طول عمر نسبتاً کم برای چراغ روشنایی می شود. به طور کلی ،

درایور LED به نوع ایزوله و غیر ایزوله طبقه بندی می شود.

به دلیل نگرانی از نظر ایمنی ، اکثر مشتریان درایور LED نوع ایزوله شده را انتخاب می کنند و تقریباً تمام درایورهای LED موجود در بازار از خازن های الکترولیتی استفاده می کنند. MEAN WELL در تحقیق و توسعه ، با رعایت کیفیت بالا ، برای تعویض منبع تغذیه اختصاص داده شده است. این مقاله بحث عمیقی راجع به نقشی که خازن های الکترولیتی در درایورهای LED دارند و عملکرد آنها در طول زندگی ارائه می دهد.

 

نقش خازن های الکترولیتی در درایورهای LED

به طور تقریبی ، از نظر کاربرد ، خازن های الکترولیتی برای درایورهای LED جدا شده به خازن های اصلی (CP) و خازن های ثانویه (Cs) تقسیم می شوند و هر دو عملکرد ذخیره انرژی و فیلتر کردن را دارند.

Cp ، برای محلول EMC ، نه تنها انرژی موج را جذب می کند و از سوسو زدن ناشی از تغییر قدرت آنی جلوگیری می کند بلکه EMI را نیز کاهش می دهد. Cs در سمت خروجی عمدتا برای فیلتر کردن ، کاهش موج دار شدن جریان با فرکانس پایین و منجر به بهبود سوسو زدن استفاده می شود.

 بسیاری از درایورهای LED با ولتاژ پایین در بازار فعلی ، به منظور پیروی از ضریب قدرت و هنجارهای مربوط به جریان هارمونیک و پاسخگویی به تقاضای کم هزینه ، بازپرداخت تک مرحله ای را بدون CP یا توپولوژی PSR در پیش می گیرند. حذف Cp منجر به نیاز به اجزای اضافی برای راه حل آزمایش موج می شود. از طرف دیگر ، با موج خروجی ، نمی تواند تقاضا برای سوسو زدن های پایین را تأمین کند (نرخ تغییر شار فرکانس پایین کمتر از 8 درصد است).

فاکتور طول عمر چراغ LED

مهمترین عواملی که در طول عمر چراغ LED تأثیرگذار هستند خازنهای الکترولیتی منبع نور و راننده است که مستقیماً با دما ارتباط دارند. طول عمر مشخص برای واحدهای روشنایی فعلی در بازار 15000 ساعت و 50،000 ساعت است.

با توجه به داده های ارائه شده از تامین کننده عمده LED ، در هر آزمایش LM-80 یا TM-21 ، متوسط ​​طول عمر عمومی LED با قدرت بالا 50000 ساعت یا بیشتر است . طول عمر درایور LED به سطح محصول و درجه حرارت خازن های الکترولیتی بستگی دارد ؛ به عنوان یک روش طراحی مناسب ، تصور نمی شود که از عمر LED کمتر باشد.

طول عمر درایور LED مین ول

معاینه طول عمر درایور MEAN WELL LED بر اساس آزمون و محاسبه پیشنهاد شده توسط سازندگان معروف خازن الکترولیتی بین المللی است. با استفاده از HLG-150H-24 به عنوان نمونه ، خازن مورد استفاده در انتهای خروجی بالاترین سطح خازن الکترولیتی است  

بازده HLG-150H-24 تا 93٪ است که وقتی تحت دمای محیط 60  آزمایش می شود ، افزایش دما خازن های الکترولیتی کم و زیر 80 است. بر اساس آزمون واقعی ، طول عمر محصول تا 70،000 ساعت است.

اگر در دمای محیط 50 استفاده شود ، انتظار می رود که طول عمر بیشتر شود. در نتیجه ، اینکه آیا استفاده از خازن های الکترولیتی برای درایور LED بر طول عمر لامپ تأثیر می گذارد مهم نیست. آنچه که برای افزایش طول عمر لامپ بسیار مهم است این است که آیا یک درایور LED با استفاده از توپولوژی مدار با بازده بالا و استفاده از خازن های الکترولیتی با کیفیت بالا انتخاب شده است.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.