ایران مینول
5/0 از 1 رای
خاموش شدن منبع تغذیه چرا منبع تغذیه در جریان بهره برداری خاموش می شود و پس از خاموش شدن آن، می توانم منبع تغذیه را دوباره راه اندازی مجدد کنم؟ به طور کلی دو حالت وجود دارد که باعث می شود منبع خاموش شود.

خاموش شدن منبع تغذیه

سه شنبه1400.01.24 تعداد بازدید : 1266
خاموش شدن منبع تغذیه

چرا منبع تغذیه در جریان بهره برداری خاموش می شود و پس از خاموش شدن آن، می توانم منبع تغذیه را دوباره راه اندازی مجدد کنم؟

به طور کلی دو حالت وجود دارد که باعث می شود منبع خاموش شود.

1. نخستین حالت فعال شدن حفاظت اضافه بار است. برای مقابله با این وضعیت، ما پیشنهاد می کنیم قدرت خروجی را افزایش داده ویا اینکه نقطه عملکرد OLP را تغییر دهید.

2. دومین مورد فعال شدن حفاظت بیش از حد دما (OTP) است، و زمانی که درجه حرارت داخلی به مقدار از پیش تعیین شده برسد فعال می شود. همه این شرایط به P.S. اجازه می دهد تا به حالت حفاظت وارد شده و خاموش شود. پس از این که این شرایط حذف شوند، S.P.S. به حالت عادی برمی گردد

 

جریان هجومی  چیست؟ ما متوجه چه چیزی خواهیم شد؟ 

در سمت ورودی، در لحظه استارت منبع تغذیه با جریان پالسی بزرگی(بسته به طراحی P.S.جریانی در حدود20 الی 100 آمپر) مواجه هستیم و سپس به حالت عادی باز می گردد(1 الی 1.2 سیکل، بعنوان مثال 1.120 الی 1.60 ثانیه در منبع AC با فرکانس 60 هرتز).

اگرچه به منبع تغذیه آسیبی نمی رسد،ما توصیه می کنیم که منبع تغذیه را به سرعت و در مدت کوتاهی روشن/خاموش نکنید. علاوه بر این، اگر چندین منبع تغذیه وجود داشته باشد که همزمان روشن می شوند، سیستم حفاظتی منبع AC ممکن است به دلیل جریان هجومی شدید سیستم را خاموش کرده و در مد حفاظت قرار بگیرد

پیشنهاد می شود که این منابع تغذیه یک به یک در مدار قرار بگیرند یا از عملکرد کنترل از راه دور S.P.S. برای روشن / خاموش کردن آنها استفاده شود.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.