ایران مینول
4/0 از 1 رای
منبع تغذیه های ریل مونت و کف خواب چه تفاوتی با هم دارند منبع تغذیه ریلی چیست و چه تفاوت هایی با منبع تغذیه کف خواب دارد

منبع تغذیه های ریل مونت و کف خواب چه تفاوتی با هم دارند

شنبه1398.09.30 تعداد بازدید : 2328
منبع تغذیه های ریل مونت و کف خواب چه تفاوتی با هم دارند

به طور کلی دو نوع منبع تغذیه سوئیچینگ بسیار پرکاربرد در بازار وجود دارد .

در این مقاله به برخی ویژگی های این منابع تغذیه می پردازیم .

 

تفاوت ولتاژ ورودی در منبع تغذیه ریلی و کف خواب  

      به طور کلی می توان گفت در منبع تغذیه های سوئیچینگ ریل مونت محدوده قابل قبول ولتاژ ورودی بسیار گسترده تر از منابع تغذیه سوئیچینگ کف خواب است. به طور معمول در منابع تغذیه ریلی ولتاژ ورودی از 100 ولت تا 275 ولت بدون ایجاد مشکل درراندمان  منبع می تواند تغییر کند اما محدوده ولتاژ ورودی منابع تغذیه کف خواب برای حالت 220 ولت تنها به اندازه 33 ولت بیشتر و کمتر از مقدار 220 ولت می‌باشد.


مشکل اتصال کوتاه

     با اتصال کوتاه شدن خروجی یا ایجاد اضافه جریان در قسمت خروجی منابع تغذیه کف خواب به کلی قطع شده و برای شروع مجدد نیاز به قطع برق از ورودی و اتصال مجدد آن به  منبع تغذیه است در حالی که در منابع ریل مونت  پس از برطرف شدن اتصال کوتاه به طور اتوماتیک به کار خود باز می‌گردد. درون منابع کف خواب یک کلید وجود دارد که در صورتی که با ولتاژ برق ورودی متناسب تنظیم نشده باشد می تواند باعث سوختن دستگاه شده و یا خروجی نامناسبی بدهد.
نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشت نحوه برگشتن از حالت‌های اضطرای به حالت عادی می باشد. در منبع تغذیه های کفی در صورت وجود حفاظت های مورد نظر، پس از رفع آن حالت اضطراری برای برگشت به حالت عادی وطبیعی باید برق ورودی دستگاه قطع شده و پس از چند ثانیه مجددا برق ورودی وصل شود. به عنوان مثال وقتی که خروجی یک دستگاه اتصال کوتاه شود منابع تغذیه کف خواب در صورتی که دارای حفاظت اتصال کوتاه باشد ،خاموش می‌شود. پس از بر طرف شدن مشکل اتصال کوتاه برای بازگشت به حالت اولیه باید ورودی منبع تغذیه قطع شده و دوباره پس از چند ثانیه وصل شود تا دستگاه روشن گردد.
     اما در منابع تغذیه ریلی این فرایند به طور اتومات انجام می‌شود و پس از رفع ایراد پبش آمده، دستگاه به صورت خودکار به مدار باز می‌گردد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم اتصال کوتاه این مقاله را مطالعه فرمایید

 


ترمینال های ورودی برق شهر در منبع تغذیه های ریلی و کف خواب

 از آنجا که در منابع کف خواب ترمینال‌های ورودی و خروجی برق شهر کنار هم چیده شده است خطر اتصال کوتاه ورودی و خروجی یا اشتباه در نصب و راه اندازی بیشتر است. اصولا پیشنهاد می‌شود به منظور زیبایی و سادگی نصب و ایمنی بیشتر از منابع تغذیه‌ای استفاده کنید که ترمینال‌های ورودی آن با فاصله ی مطمئنی از یکدیگرقرار گرفته باشند.

 

قیمت منابع تغذیه سوئیچینگ ریل مونت و کف خواب

     از نقطه نظر هزینه ، قیمت منابع تغذیه ریلی معمولا بیشتر از منابع تغذیه کتابی یا کف خواب است که این امر به نوبه ی خود یک فاکتور موثر در انتخاب منبع تغذیه به حساب می آید.

 

نصب منبع تغذیه سوئیچینگ ریل مونت و کف خواب

    نکته قابل توجه دیگر این که  اگر از تابلو برق برای راه اندازی اتوماسیون برق صنعتی استفاده می کنید نصب منبع تغذیه روی ریل های تابلو از لحاظ بصری و تمییزی کار جلوه بسیار بهتری خواهد داشت.

 

لینک مرتبط

تفاوت منبع تغذیه سوئیچینگ و خطی ( قسمت اول )

تفاوت منبع تغذیه سوئیچینگ و خطی ( قسمت دوم )

مقايسه منبع تغذیه سوئيچينگ ريل مونت و كف خواب

 

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.