ایران مینول
5/0 از 1 رای
اینورتر و کاربردهای آن اینورتر یا مبدل برق دستگاهی است که جریان مستقیم DC را به جریان AC (برق شهر) تبدیل می کند اینورتر ها معمولا برای تبدیل جریان AC از پنل های خورشیدی و یا باتری استفاده می کنند . در واقع اینورتر نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالایی است که به صورت هوشمند میزان بار وارده را تشخیص داده و با همان بار به دستگاه جریان می دهد .

اینورتر و کاربردهای آن

سه شنبه1398.07.23 تعداد بازدید : 1524
اینورتر و کاربردهای آن

اینورتر چیست ؟
 

     اینورتر یا مبدل برق دستگاهی است که جریان مستقیم DC را به جریان AC (برق شهر) تبدیل می کند

اینورتر ها معمولا برای تبدیل جریان AC از پنل های خورشیدی و یا باتری استفاده می کنند . در واقع اینورتر نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالایی است که به صورت هوشمند میزان بار وارده را تشخیص داده و با همان بار به دستگاه جریان می دهد .

 

 

انواع اینورتر
 

اینورتر ها به دو صورت تولید میشوند  

  • اینورتر با خروجی ولتاژ موج مربعی (Modified sine wave)

 این دسته از اینورتر ها در مواردی از قبیل مدارهای الکترونیکی ٬ انواع شارژر ها ٬ سیستم های صوتی و تصویری ٬روشنایی و ...کاربرد دارند .

شرکت مینول اینورترهای با شکل موج مربعی را در توان های 100w,150w,300w,600w,1000w,1500w,2500w با ورودی ۱۲ و ۲۴ ولت  تولید و عرضه می کند .

  • اینورتر های تمام سینوسی (True sine wave)

در مواردی که مصرف کننده نیاز به راه اندازی موتور های سیم پیچ و کمپرسورمانند دریل ٬ یخچال٬ انواع پمپ های باد آب و ... داشته باشد استفاده از این اینورتر ها ضروری است .

شرکت مینول اینورتر های تمام سینوسی را در توان های 200w,400w,600w,700w,1000w,1500w,3000w با ورودی های ۱۲ و۲۴و ۴۸ ولت تولید و عرضه می کند که دارای راندمان ۸۸٪ می باشند.

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.